Digitální knihovnaUPCE
 

Technologie odbavení cestujících a zavazadel na letišti Praha Ruzyně

Diplomová práceOtevřený přístup

Abstrakt

Teoreticko-analytická část této diplomové práce se podrobně zabývá společností Letiště Praha, a.s. a zaměřuje se zejména na činnosti související s procesem odbavení cestujících a letadel v rámci technického, obchodního odbavení letadel, tzv. handlingu. První část práce tedy v neposlední řadě zahrnuje nezbytný teoretický základ nutný pro uvedení do problematiky odbavení cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z tohoto pohledu je část práce orientovaná také na organizační strukturu společnosti Letiště Praha, a.s. Praktická část analyzuje kritická místa v celém procesu odbavení cestujících, přičemž hlavním předmětem této části je zkoumání kvality jak z pohledu dopravce, tak i z pohledu zákazníka. Pro odhalení kritických míst z pohledu dopravce byla využita metoda SWOT, která poukazuje zejména na silné a slabé stránky celého systému. Dále v této práci využívám metod operačního výzkumu, zejména z oblasti teorie hromadné obsluhy, pro stanovení dodržení standardů nastavených Letištěm Praha, a.s. při odbavení na přepážkách check-in. Pro potřeby výpočtu je uveden příklad odbavení cestujících nízkonákladového dopravce. Pro zjištění vnímání procesu odbavení cestujícím, byl proveden kvalitativní průzkum pomocí dotazníků.

Rozsah stran

82 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Technologie a řízení dopravy

Studijní program

Dopravní inženýrství a spoje

Signatura tištěné verze

D22426
D22426

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Letecká doprava, odbavení cestujících, Handling, Kvalita, Air transport, Check-in, Handling, Quality

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced