Technologie odbavení cestujících a zavazadel na letišti Praha Ruzyně
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2010
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Teoreticko-analytická část této diplomové práce se podrobně zabývá společností Letiště Praha, a.s. a zaměřuje se zejména na činnosti související s procesem odbavení cestujících a letadel v rámci technického, obchodního odbavení letadel, tzv. handlingu. První část práce tedy v neposlední řadě zahrnuje nezbytný teoretický základ nutný pro uvedení do problematiky odbavení cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z tohoto pohledu je část práce orientovaná také na organizační strukturu společnosti Letiště Praha, a.s. Praktická část analyzuje kritická místa v celém procesu odbavení cestujících, přičemž hlavním předmětem této části je zkoumání kvality jak z pohledu dopravce, tak i z pohledu zákazníka. Pro odhalení kritických míst z pohledu dopravce byla využita metoda SWOT, která poukazuje zejména na silné a slabé stránky celého systému. Dále v této práci využívám metod operačního výzkumu, zejména z oblasti teorie hromadné obsluhy, pro stanovení dodržení standardů nastavených Letištěm Praha, a.s. při odbavení na přepážkách check-in. Pro potřeby výpočtu je uveden příklad odbavení cestujících nízkonákladového dopravce. Pro zjištění vnímání procesu odbavení cestujícím, byl proveden kvalitativní průzkum pomocí dotazníků.
Rozsah stran
82 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Technologie a řízení dopravy
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D22426
D22426
D22426
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Letecká doprava, odbavení cestujících, Handling, Kvalita, Air transport, Check-in, Handling, Quality