Digitální knihovnaUPCE
 

Využití superkapacitorů v trakčních pohonech

Diplomová práce

Abstrakt

Cílem mojí diplomové práce je návrh a dimenzace superkapacitoru pro reálný trakční pohon. Jako trakční pohon jsem zvolil trolejbus typ 28 Tr Solaris a to z toho důvodu, že se jedná o nový typ vozu MHD, který jezdí i v Pardubicích od roku 2008. Jeho technická data, výhody a nevýhody jsou uvedeny v kapitole 4. Pro návrh superkapacitoru jsem zvolil úsek mezi Pardubicemi (zastávkou Dubina sever) a Počapelské Chalupy, jejichž vzdálenost činí 2 200 m. Tím nasimuluji akční rádius trolejbusu, tzn. že trolejbus nebude v tomto úseku poháněn elektrickou energií získanou z trolejového vedení, ale bude využívat naakumulovanou energii v superkapacitoru, která bude dodávána z rekuperačního obvodu. V závěru této diplomové práce jsem provedl ekonomické zhodnocení výhodnosti superkapacitoru a Nikl?metalhydridové baterie NiMH, popřípadě zda by bylo ekonomicky vhodnější úsek pokrýt trolejovým vedením.

Rozsah stran

59 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní infrastruktura-Elektrotechnická zařízení v dopravě

Studijní program

Dopravní inženýrství a spoje

Signatura tištěné verze

D22460

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Superkapacitor, trakční pohon, rekuperační obvod, akumulace energie, Supercapacitor, traction drive, recovery circuit, energy storage

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced