Possible integration of logistic systems into regional service via road cargo transport

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Cempírek, Václav
dc.contributor.author Seidlová, Andrea
dc.contributor.author Široký, Jaromír
dc.contributor.author Nachtigall, Petr
dc.contributor.author Kampf, Rudolf
dc.date.accessioned 2009-12-08T14:47:23Z
dc.date.available 2009-12-08T14:47:23Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/35216
dc.description.abstract The paper deals in the analytic part with problematic of taxes and charges paid by users of road transport. Our team found out that those payments are lower than in railroad transport, so that toll system implementation can’t incite movement of transports from road to railroad. Here can be set up new partnerships between road and railroad companies, which will lead to intermodal systems with savings on toll namely in domestic, but first of all in international transports. The proposal part of intermodal system deals with systems Mobiler and Cargo Domino or Modalohr and Cargo Beamer. In the conclusion are partial results focused on area service technology and savings due to cooperation of road and railroad transport. Intermodal systems are destined for minimal hauling distance 600 km in accompanied or unaccompanied transport. eng
dc.format s. 71-79 cze
dc.format p. 71-79 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 12 (2006) eng
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject nákladní obslužná přeprava cze
dc.subject silniční doprava cze
dc.subject kombinovaná doprava silnice/železnice cze
dc.subject daně a poplatky cze
dc.title Possible integration of logistic systems into regional service via road cargo transport eng
dc.title.alternative Aplikace logistických systémů do nákladní obslužné přepravy cze
dc.type Article eng
dc.description.abstract-translated Příspěvek se v analytické části zabývá problematikou daní a poplatků hrazených uživateli silniční dopravy, kde bylo konstatováno, že tyto platby ve srovnání s železniční dopravou jsou nižší. Především se neplatí za použití dopravní cesty a v navazujícím návrhu výpočtu mýtného v části zaměřené na snížení konkurenceschopnosti silniční dopravy zavedením mýtného bylo konstatováno, že zatím nezatíží silniční dopravu v takové míře, že by to znamenalo přesun zákazníků na železniční dopravu. Řešitelé zde poukázali na možnost vzniku kooperačních vztahů mezi železničními a silničními podniky, které by vedly k vysokým úsporám za neplacení mýtného při využití kombinované dopravy silnice/železnice jak ve vnitrostátní, tak především v mezinárodní dopravě. Návrhová část systému kombinované dopravy silnice/železnice předkládá jednak řešení pro plošnou obsluhu regionů pomocí systému jako je např. Mobiler resp. Cargo Domino a pro mezinárodní nebo dálkovou vnitrostátní dopravu pomocí systému Modalohr a nebo CargoBeamer. V závěru je uveden dílčí výstup se zaměřením na technologii obsluhy území při využití kombinované dopravy silnice/železnice a je poukázáno na vysoké úspory vedoucí z kooperace mezi silniční a železniční dopravou při neplacení mýtného. Systémy kombinované dopravy pro dálkovou dopravu jsou výhodné při přepravě silničních vozidel na vzdálenost minimálně 600 km a je téměř jedno zda se jedná o doprovázenou nebo nedoprovázenou kombinovanou dopravu. cze
dc.identifier.signature 47578-12
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet