Publikace: Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury
Diplomová práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Mifková, Marcela
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce se zaměřuje na podrobnou analýzu vybraných počítačových her a jejich literární předloh vydaných v období od druhé poloviny 20. století do přelomu nového století. Dílčí analýzy jsou provedeny v metodologickém rámci zkoumání dějin literární kultury a jejích mediálních a intermediálních souvislostech. Cílem práce je na základě teoretických poznatků prokázat, že literární díla a počítačové hry mají po historické stránce strukturálně a komunikačně mnoho společného a jejich fikční světy se vzájemně doplňují a ovlivňují, dokonce jejich spojením může vzniknout unikátní syntetické dílo.
Popis
Klíčová slova
adaptace, hry, hráči, příběhy, fikční světy, imerze, interaktivita, literatura, média, adaptation, games, players, stories, fictional worlds, immersion, interactivity, literature, media