Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Sustainable development indicators of selected European countries in the field of transport sector

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorSommerauerová, Danacze
dc.contributor.authorChocholáč, Jancze
dc.contributor.authorHyršlová, Jaroslavacze
dc.date.accessioned2019-05-22T07:54:39Z
dc.date.available2019-05-22T07:54:39Z
dc.date.issued2018eng
dc.description.abstractSustainable development is based on three pillars: economic pillar, environmental pillar and social pillar. EUROSTAT defined two important indicators of sustainable development which are related to transport sector. The first indicator is the share of collective transport modes in total passenger land transport. The indicator measures the share of collective transport modes (buses, coaches, trolley-buses and trains) in total inland passenger transport performance, expressed in passenger-kilometers. The second indicator is the share of rail and inland waterways activity in total freight transport. The indicator measures the share of rail and inland waterways in total inland freight transport, expressed in tonne-kilometers. The aim of the article is to analyse the development of these indicators between 2005 and 2015 in selected European countries and compare the states among themselves and with the average of 28 countries of European Union.eng
dc.description.abstract-translatedKoncept udržitelného rozvoje je podložen třemi pilíři: ekonomickým pilířem, environmentálním pilířem a sociálním pilířem. EUROSTAT definoval dva důležité ukazatele udržitelného rozvoje, které se týkají sektoru dopravy. Prvním ukazatelem je podíl veřejné hromadné dopravy v rámci pozemní osobní dopravy. Ukazatel měří podíl veřejné hromadné dopravy v rámci pozemní osobní dopravy (autobusy, trolejbusy a vlaky) v celkovém přepravním výkonu vnitrozemské osobní dopravy vyjádřené v osobokilometrech. Druhým ukazatelem je podíl železniční a vnitrozemské vodní dopravy na celkovém přepravním výkonu nákladní dopravy. Ukazatel měří podíl železniční a vnitrozemské vodní dopravy na celkovém přepravním výkonu vnitrozemské nákladní dopravy a je vyjádřený v tunokilometrech. Cílem článku je analyzovat vývoj těchto ukazatelů mezi roky 2005 a 2015 ve vybraných evropských zemích a porovnat jednotlivé státy mezi sebou a s průměrem 28 zemí Evropské unie.cze
dc.event22nd international scientific conference TRANSPORT MEANS 2018 (03.10.2018 - 05.10.2018, Trakai)eng
dc.formatp. 645-650eng
dc.identifier.issn1822-296Xeng
dc.identifier.obd39880941eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85055481923
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/72415
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherKaunas University of Technologyeng
dc.relation.ispartofTransport Means : proceedings of the international scientific conferenceeng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectsustainable developmenteng
dc.subjectsustainable development indicatoreng
dc.subjecttransport sectoreng
dc.subjectEUROSTATeng
dc.subjectEuropean Unioneng
dc.subjectudržitelný rozvojcze
dc.subjectukazatel udržitelného rozvojecze
dc.subjectsektor dopravycze
dc.subjectEUROSTATcze
dc.subjectEvropská uniecze
dc.titleSustainable development indicators of selected European countries in the field of transport sectoreng
dc.title.alternativeUkazatele udržitelného rozvoje vybraných evropských zemí v sektoru dopravycze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Clanek.pdf
Velikost:
700.19 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format