Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
K významu pročišťování nereflektovaných předpokladů z hlediska Heideggerova zamýšlejícího se myšlení a Platónova podobenství o úsečce

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Grygar, Filip

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Příspěvek se zaměřuje na praktické možnosti filosofického myšlení ve výuce. V první části nastiňuje převážně z Heideggerova hlediska ideu univerzity či nárok vědění a současně se kriticky prostřednictvím zamýšlejícího se myšlení vymezuje vůči převládajícímu kalkulujícímu myšlení a vzdělávání. Druhá část příspěvku představuje platónský přístup k výuce, který je založen na pročišťování nereflektovaných předpokladů prostřednictvím filosofického myšlení, a který překonává nedostatky čistě kalkulujícího způsobu myšlení a vzdělávání ve prospěch zamýšlejícího se myšlení.

Popis

Klíčová slova

Heidegger, Platón, kalkulující myšlení, zamýšlející se myšlení, podobenství o úsečce, idea univerzity, vzdělávání, výchova., Heidegger, Plato, calculative thinking, meditative thinking, simile of the line, the idea of university, tuition, education.

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By