Publikace: Vůně antropologie: etnografie parfému
Diplomová práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Kubínová, Dominika
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá fenoménem parfémů. Zaměřuje se na parfém jako prvek kultury - vjakém smyslu se jedná o sociální konstrukt a jakými způsoby jsou parfémy vkonkrétní kultuře prezentovány. Součástí práce je výzkum v podobě polostrukturovaných rozhovorů s lidmi pracujících voboru a s lidmi, co se ve světě parfémů pohybují jako spotřebitelé. Práce je dále založena na terénním výzkumu, uskutečněným mezi zákazníky ve vybrané parfumerii. Vpráci jsou využity koncepty především antropologie smyslů se zaměřením na čich a vůně v podobě parfémů.
Popis
Klíčová slova
vůně, parfém, čich, smysly, antropologie, scent, fragrance, perfume, smell, senses, anthropology