Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorMichálek, Tomášcze
dc.contributor.authorHaupt, Lukášcze
dc.contributor.authorZelenka, Jaromírcze
dc.contributor.authorKohout, Martincze
dc.contributor.authorLiberová, Stanislavacze
dc.date.accessioned2019-05-22T08:11:03Z
dc.date.available2019-05-22T08:11:03Z
dc.date.issued2018eng
dc.description.abstractThis paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated.eng
dc.description.abstract-translatedTento příspěvek se zabývá vodicími vlastnostmi dieselelektrické lokomotivy vybavené novými třínápravovými podvozky, které byly vyvinuty ve spolupráci společnosti CZ LOKO a Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. Nejdříve je stručně představena konstrukce nového podvozku určeného pro rozchod koleje 1520 mm. Dále je pozornost věnována třem různým konstrukčním variantám sekundárního vypružení a jejich vlivu na příčné silové působení lokomotivy na kolej v obloucích. Hodnocení je provedeno s využitím multi-body simulací realizovaných pomocí programového systému "SJKV" a zohledňuje požadavky norem GOST. Hodnoceny jsou rovněž možnosti využití systému aktivních prvků pro natáčení podvozků.cze
dc.formatp. 33-44eng
dc.identifier.doi10.24132/acm.2018.436eng
dc.identifier.issn1802-680Xeng
dc.identifier.obd39880870eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85059112624
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/72558
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDTH01010455/Výzkum a vývoj třínápravového podvozku pro rozchod 1520 mmeng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.relation.ispartofApplied and Computational Mechanics, volume 12, issue: 1eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454eng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectthree-axle bogieeng
dc.subjectsecondary suspensioneng
dc.subjectflexi-coil springeng
dc.subjecttilting padeng
dc.subjectactive elementeng
dc.subjectguiding forceeng
dc.subjectGOST standardseng
dc.subjectsafety against derailmenteng
dc.subjectmulti-body simulationeng
dc.subjecttřínápravový podvozekcze
dc.subjectsekundární vypruženícze
dc.subjectflexi-coil pružinacze
dc.subjectnaklápěcí podložkacze
dc.subjectaktivní prvekcze
dc.subjectvodicí sílacze
dc.subjectnormy GOSTcze
dc.subjectbezpečnost proti vykolejenícze
dc.subjectmulti-body simulacecze
dc.titleLateral force effects of three-axle locomotive bogie on trackeng
dc.title.alternativePříčné silové účinky třínápravového lokomotivního podvozku na traťcze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
436-3024-1-PB.pdf
Velikost:
2.36 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format