Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Komunikování společensky odpovědných aktivit cukrovarnickými podniky

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Tetřevová, Liběna

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Článek pojednává o úrovni komunikování společensky odpovědných aktivit producentů cukru působících v České republice. Jak vyplývá z obsahové analýzy webových stránek těchto firem, úroveň jejich CSR komunikování je nízká. Nejvyšší úrovně komunikování je dosahováno v oblasti ekonomické odpovědnosti, naopak aktivity spadající do oblasti etické odpovědnosti nejsou komunikovány ani jednou cukrovarnickou firmou. V souvislosti s očekávanou liberalizací trhu s cukrem a nastolením standardních konkurenčních podmínek je třeba akceptovat požadavek zainteresovaných stran (zejména spotřebitelů, odběratelů a politické reprezentace) na integrování principů společenské odpovědnosti do firemních strategií a na zvýšení úrovně CSR komunikování. Zvlášť významně se tyto požadavky přitom projevují v případě firem společensky citlivých odvětví, mezi které se mimo jiné řadí firmy potravinářského průmyslu, a tedy také cukrovary. Přijmout je třeba adekvátní změny, ať už z hlediska struktury a obsahu vykazovaných informací v oblasti ekonomické, sociální, environmentální, etické a filantropické odpovědnosti, tak i techniky a metodiky CSR komunikování.

Popis

Klíčová slova

cukrovarnické firmy, společenská odpovědnost firem, CSR komunikování, společensky odpovědné aktivity, sugar-producing companies, corporate social responsibility, CSR communication, socially responsible activities

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By