Publikace: Komunikování společensky odpovědných aktivit cukrovarnickými podniky
Článekopen accesspeer-reviewedpublishedNačítá se...
Soubory
Datum
Autoři
Tetřevová, Liběna
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Abstrakt
Článek pojednává o úrovni komunikování společensky odpovědných aktivit producentů cukru působících v České republice. Jak vyplývá z obsahové analýzy webových stránek těchto firem, úroveň jejich CSR komunikování je nízká. Nejvyšší úrovně komunikování je dosahováno v oblasti ekonomické odpovědnosti, naopak aktivity spadající do oblasti etické odpovědnosti nejsou komunikovány ani jednou cukrovarnickou firmou. V souvislosti s očekávanou liberalizací trhu s cukrem a nastolením standardních konkurenčních podmínek je třeba akceptovat požadavek zainteresovaných stran (zejména spotřebitelů, odběratelů a politické reprezentace) na integrování principů společenské odpovědnosti do firemních strategií a na zvýšení úrovně CSR komunikování. Zvlášť významně se tyto požadavky přitom projevují v případě firem společensky citlivých odvětví, mezi které se mimo jiné řadí firmy potravinářského průmyslu, a tedy také cukrovary. Přijmout je třeba adekvátní změny, ať už z hlediska struktury a obsahu vykazovaných informací v oblasti ekonomické, sociální, environmentální, etické a filantropické odpovědnosti, tak i techniky a metodiky CSR komunikování.
Popis
Klíčová slova
cukrovarnické firmy, společenská odpovědnost firem, CSR komunikování, společensky odpovědné aktivity, sugar-producing companies, corporate social responsibility, CSR communication, socially responsible activities