Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
American Consumerism of the 1950s and the Beat Generation

Bakalářská práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Bičišťová, Barbora

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

This paper focuses on the rise of consumerism in the United States in the fifties and on the events that were most influential concerning the development of causes. It further presents the most typical expressions of material tendencies in consumers. The main aim of this paper is the identification of these expressions in the work of Lawrence Ferlinghetti and Gregory Corso and their attitude towards the material values of the consumer society.

Popis

Klíčová slova

consumerism, consumption, materialism, Beat Generation, Corso, Gregory, Ferlinghetti, Lawrence, mass production, society, USA, 1950s, konzumerismus, spotřeba, materialismus, Beat Generation, masová produkce, společnost, USA, padesátá léta

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By