Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Marketing communication of railway passenger carriers on the social network Facebook in times of SARS-CoV-2 epidemic

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorChocholáč, Jan
dc.contributor.authorBecková, Helena
dc.contributor.authorŠolcová, Lenka
dc.date.accessioned2023-07-12T13:06:12Z
dc.date.available2023-07-12T13:06:12Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractThe SARS-CoV-2 epidemic became a challenge for many companies and marketers because it was necessary to revise marketing communication tactics and not lose contact and relationship with customers/consumers even in times of epidemic related restrictions. This paper focuses on marketing communication of railway passenger carriers on the social network Facebook in times of SARS-CoV-2 epidemic. The aim of this paper is to analyse Facebook marketing communication of the Czech Railways, RegioJet, and Leo Express in 2020 and compare the results with the 2019 study. This paper is prepared as a comparative study with the paper of Chocholáč and Becková (2020). The qualitative content analysis and comparative analysis was used for analysing the profiles of selected passenger railway carriers on the social network Facebook. The results of the analysis clearly show that the SARS-CoV-2 epidemic affected railway passenger carriers' marketing communication on Facebook on several levels. The first significant level was the content of individual posts, which were logically significantly influenced by the epidemiological situation. The second level was the number of published posts, with some carriers (RegioJet and Leo Express) publishing significantly fewer posts in 2020 than in 2019. Czech Railways tried to maintain contact with customers/consumers as much as possible even in epidemically difficult times and increased the number of published posts. The paper's main contribution is a comprehensive analysis of marketing communication of selected railway passenger carriers on the social network Facebook and an assessment of the impact of the SARS-CoV-2 epidemic.eng
dc.description.abstract-translatedEpidemie SARS-CoV-2 se stala výzvou pro mnoho společností a marketérů, protože bylo nutné přehodnotit taktiku marketingové komunikace a neztratit kontakt a vztah se zákazníky/spotřebiteli ani v době omezení souvisejících s epidemií. Tento článek se zaměřuje na marketingovou komunikaci železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook v době epidemie SARS-CoV-2. Cílem příspěvku je analyzovat marketingovou komunikaci Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu na Facebooku v roce 2020 a porovnat výsledky se studií z roku 2019. Tento článek je zpracován jako komparativní studie s odborným článkem Chocholáče a Beckové (2020). Pro analýzu profilů vybraných železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook byla použita kvalitativní obsahová analýza a komparativní analýza. Výsledky analýzy jasně ukazují, že epidemie SARS-CoV-2 ovlivnila marketingovou komunikaci železničních osobních dopravců na Facebooku na několika úrovních. První významnou úrovní byl obsah jednotlivých příspěvků, které byly logicky výrazně ovlivněny epidemiologickou situací. Druhou úrovní byl počet zveřejněných příspěvků, přičemž někteří dopravci (RegioJet a Leo Express) zveřejnili v roce 2020 výrazně méně příspěvků než v roce 2019. České dráhy se snažily i v epidemiologicky složitém období udržet co největší kontakt se zákazníky/spotřebiteli a počet zveřejněných příspěvků zvýšily. Hlavním přínosem příspěvku je komplexní analýza marketingové komunikace vybraných železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook a zhodnocení dopadu epidemie SARS-CoV-2.cze
dc.event18th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers (14.09.2022 - 15.09.2022, Zlín)eng
dc.formatp. 64-77eng
dc.identifier.doi10.7441/dokbat.2022.06
dc.identifier.isbn978-80-7678-101-6
dc.identifier.obd39887922
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/81106
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherUniverzita Tomáše Bati ve Zlíněcze
dc.relation.ispartofDOKBAT 2022 - 18th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researcherseng
dc.relation.publisherversionhttps://digilib.k.utb.cz/handle/10563/52379
dc.rightsbez omezenícze
dc.subjectonline marketingeng
dc.subjectsocial media marketingeng
dc.subjectsocial network marketingeng
dc.subjectCzech Railwayseng
dc.subjectRegioJeteng
dc.subjectLeo Expresseng
dc.subjectonline marketingcze
dc.subjectmarketing na sociálních médiíchcze
dc.subjectmarketing na sociálních sítíchcze
dc.subjectČeské dráhycze
dc.subjectRegioJetcze
dc.subjectLeo Expresscze
dc.titleMarketing communication of railway passenger carriers on the social network Facebook in times of SARS-CoV-2 epidemiceng
dc.title.alternativeMarketingová komunikace železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook v době epidemie SARS-CoV-2cze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Clanek.pdf
Velikost:
584.35 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format