Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour

Disertační práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Özdemir, Yalcin

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

V této disertační práci je vytvořen model valivého kontaktu kola a kolejnice za účelem zjištění rozložení normálového a tečného napětí. Je založen na trojrozměrném konečněprvkovém modelu. Pomocí tohoto modelu jsou vyšetřovány eliptické a neeliptické dotykové plošky. Navíc k výpočtu metodou konečných prvků jsou využity analytické metody, jejichž výstupy jsou srovnány s předkládaným konečněprvkovým modelem. Kromě lineárně elastického materiálového modelu je však v simulacích využit i model elasto-plastický. Implementace tohoto modelu přináší možnost vyšetřovat vliv plastických deformací na charakteristiky kontaktu.

Popis

Klíčová slova

kolejnice, valivý kontakt, skluz, kontaktní napětí, neeliptický kontakt, kontaktní tlak, rail, rolling contact, creepage, contact stress, nonelliptic contact, contact pressure, kolo

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By