Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
FYZICKÉ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA VYBRANÝCH MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZE

Článekopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorStojaspalová, Zdeňka
dc.date.accessioned2022-06-03T12:29:08Z
dc.date.available2022-06-03T12:29:08Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractPříspěvek se zabývá problematikou zklidňování dopravy na vybraných úsecích místních komunikací, které se nacházejí na území hl. m. Prahy. Jedná se o úseky s celoročně sledovanou intenzitou dopravy. Na daných úsecích proběhlo místní šetření a analýza vybraných atributů (druh fyzického zklidňovacího opatření, umístění, intenzita dopravy apod.). V příspěvku jsou dále ověřovány hypotézy, zda je umisťování vybraných fyzických zklidňovacích prvků na daných úsecích konzistentní (dle typu opatření a dle příčiny instalace) a zda je jejich počet závislý na hodnotě intenzity dopravy nebo délce úseku. Předmětné hypotézy závislosti opatření na délce úseku nebo intenzitě byly vyvráceny, ale byla nastíněna cesta k možnému rozšíření množství dat a jejich analýzy k nalezení komplexnějších závislostí.cze
dc.description.abstract-translatedThe paper deals with the issue oftraffic calming on selected sections of local roads, which are located in the capital city of Prague. These are sections with monitored traffic intensity. On the given sections, a local survey and analysis of selected attributes (type of physical traffic calming measure, location, traffic intensity, etc.) took place. The paper also verifies hypotheses whether the location of selected physical calming elements on given sections is consistent (according to the type of measureandthe cause of need) and whether their number depends on the value of traffic intensity or length of the section. The hypotheses of the dependence of the measure on the length of the section or the intensity were refuted, but the way to a possible expansion of the amount of data and their analysis to find more complex dependencies was outlined.eng
dc.formatnestránkovánocze
dc.identifier.doi10.46585/pc.2021.1.1670
dc.identifier.issn1801-674X
dc.identifier.obd39886233
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/79301
dc.language.isocze
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDSGS_2021_018/Modelování vybraných aspektů dopravní technologie a řízenícze
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.relation.ispartofPerner´s Contacts, volume 16, issue: 1eng
dc.relation.publisherversionhttps://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1670/1461
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenceCC BY 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectintenzita dopravycze
dc.subjectzklidňovací opatřenícze
dc.subjectzklidňování dopravycze
dc.subjecttraffic calmingeng
dc.subjecttraffic calming measureseng
dc.subjecttraffic intensityeng
dc.titleFYZICKÉ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA VYBRANÝCH MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZEcze
dc.title.alternativePHYSICAL TRAFFIC CALMING ON SELECTED LOCAL ROADS IN THE CAPITAL CITY OF PRAGUEeng
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
lema3593,+Stojanspalova+2021.pdf
Velikost:
729.97 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format