Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Teaching English at Montessori Schools

Bakalářská práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Stenzlová, Monika

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

This bachelor thesis deals with Montessori principles and compares them with general objectives of teaching English at elementary schools in the Czech Republic. The paper is divided into two parts. The theoretical part introduces Montessori principles which are compared with modern principles in English language teaching. Then, the objectives of teaching reading comprehension are described. In the practical part, Montessori principles are compared with the objectives of English language teaching, and the last part of the thesis explores how Montessori principles are reflected in a specific didactic material Leveled Books focusing on reading comprehension.

Popis

Klíčová slova

Montessori vzdělávací systém, cíle základního vzdělávání, osvojení si jazyka, didaktické pomůcky, čtení s porozuměním, Montessori, educational system, objectives of elementary education, language acquisition, didactic material, reading comprehension

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By