Publikace: Umělecký text a čtenářská gramotnost se zaměřením na pohádky
Bakalářská práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Marešová, Tereza
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tématem práce je výzkum čtenářské gramotnosti v pátých třídách základních škol v Hradci Králové. První část se zabývá teoretickými poznatky o čtenářské gramotnosti a vymezením odborných pojmů. Hlavní náplní práce je praktický výzkum čtenářské gramotnosti, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Dotazník obsahuje otázky, vztahující se k vybrané ukázce uměleckého textu. Cílem práce je zjistit schopnosti a dovednosti žáků při komunikaci s uměleckým textem. Konkrétně se práce zaměřila na dovednosti vyhledávat v textu informace, interpretovat myšlenky, vyvozovat závěry a na schopnosti využít při práci s textem osobních zkušeností a vědomostí.
Popis
Klíčová slova
gramotnost, literacy, čtenářská gramotnost, pohádky, čtenářské výzkumy, metody rozvíjející čtenářskou gramotnost, reading literacy, fairy-tales, reading research, methods of developing literacy