Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Detecting Fake Online Reviews using Fine-tuned BERT

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint (accepted version)
dc.contributor.authorRefaeli, Davidcze
dc.contributor.authorHájek, Petrcze
dc.date.accessioned2022-06-03T12:16:14Z
dc.date.available2022-06-03T12:16:14Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractFake online reviews are becoming a major problem nowadays with the growing number of online purchases. Recently, natural language processing (NLP) methods that analyze the content of reviews have been increasingly used to detect fake reviews. The problem becomes extremely difficult due to the lack of reliable data caused by the difficulty in labeling fake and honest reviews. In this paper, we not only conduct a structural taxonomy of this topic, but we also present extensive experiments using a state-of-the-art language model BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) on different online review datasets. By efficiently fine-tuning this model, we outperform existing detection models by achieving 91% accuracy on the balanced crowdsourced dataset of hotel, restaurant, and doctor reviews and 73% accuracy on the imbalanced third-party Yelp dataset of restaurant reviews.eng
dc.description.abstract-translatedFalešné online recenze se v dnešní době stávají s rostoucím počtem online nákupů velkým problémem. V poslední době se k odhalování falešných recenzí stále častěji používají metody zpracování přirozeného jazyka (NLP), které analyzují obsah recenzí. Problém se stává mimořádně obtížným kvůli nedostatku spolehlivých dat způsobenému obtížným označováním falešných a poctivých recenzí. V tomto článku provádíme nejen strukturální taxonomii tohoto tématu, ale také představujeme rozsáhlé experimenty s využitím nejmodernějšího jazykového modelu BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) na různých souborech dat o online recenzích. Efektivním vyladěním tohoto modelu překonáváme stávající detekční modely tím, že dosahujeme 91% přesnosti na vyváženém crowdsourcovém datasetu recenzí hotelů, restaurací a lékařů a 73% přesnosti na nevyváženém datasetu recenzí restaurací od třetí strany Yelp.cze
dc.event5th International Conference on E-Business and Internet, ICEBI 2021 (12.10.2021 - 17.10.2021, Singapur)eng
dc.formatp. 76-80eng
dc.identifier.doi10.1145/3497701.3497714
dc.identifier.isbn978-1-4503-8565-7
dc.identifier.obd39887061
dc.identifier.scopus2-s2.0-85123998564
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/79117
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDGA19-15498S/Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizikeng
dc.publicationstatuspostprint (accepted version)eng
dc.publisherACM (Association for Computing Machinery)eng
dc.relation.ispartofICEBI 2021: proceedings of the 2021 5th International Conference on E-Business and Interneteng
dc.relation.publisherversionhttps://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3497701.3497714
dc.rightsopen access (green)eng
dc.subjectBERTeng
dc.subjectdetectioneng
dc.subjectfake revieweng
dc.subjectfine-tuningeng
dc.titleDetecting Fake Online Reviews using Fine-tuned BERTeng
dc.title.alternativeDetekce falešných online recenzí pomocí vyladěného BERTcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
icebi2021-13.pdf
Velikost:
414.67 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format