Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Elektronická optimalizace jízdy kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly

Disertační práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Lenoch, Václav

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Disertační práce popisuje problematiku řízení a chování kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly zejména se zaměřením na chodové vlastnosti tramvaje 15T. Jsou zde popsané rozdíly mezi chováním dvojkolí a nezávislé otáčivými koly a metody optimalizace jízdy vozidla s nezávisle otáčivými koly. Dále je popsán postup výzkumu, vývoje, implementace a ověřování metody optimalizace pomocí experimentálního kolejového vozidla a sledované a měřené veličiny během experimentálního ověřování, včetně dosažených výsledků. Je řešen způsob rozpoznání polohy podvozku v kolejové draze a její využití pro algoritmus optimalizace řízení. Cílem optimalizace řízení je snížení opotřebení v kontaktu kolo-kolejnice a zvýšení bezpečnosti proti vykolejení. Závěr je věnován porovnání výsledků zkoušek a měření na experimentálním vozidle s měřením na tramvaji 15T, která disponuje volně otáčivými koly.

Popis

Klíčová slova

trakční pohony, PMSM, kolejová vozidla, nezávisle otáčivá kola, individuální elektrické pohony, optimalizace řízení, traction drives, rail vehicles, independent rotated wheels, individual electric drive, management optimization

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By