Publikace: Elektronická optimalizace jízdy kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly
Disertační práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Lenoch, Václav
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Disertační práce popisuje problematiku řízení a chování kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly zejména se zaměřením na chodové vlastnosti tramvaje 15T. Jsou zde popsané rozdíly mezi chováním dvojkolí a nezávislé otáčivými koly a metody optimalizace jízdy vozidla s nezávisle otáčivými koly. Dále je popsán postup výzkumu, vývoje, implementace a ověřování metody optimalizace pomocí experimentálního kolejového vozidla a sledované a měřené veličiny během experimentálního ověřování, včetně dosažených výsledků. Je řešen způsob rozpoznání polohy podvozku v kolejové draze a její využití pro algoritmus optimalizace řízení. Cílem optimalizace řízení je snížení opotřebení v kontaktu kolo-kolejnice a zvýšení bezpečnosti proti vykolejení. Závěr je věnován porovnání výsledků zkoušek a měření na experimentálním vozidle s měřením na tramvaji 15T, která disponuje volně otáčivými koly.
Popis
Klíčová slova
trakční pohony, PMSM, kolejová vozidla, nezávisle otáčivá kola, individuální elektrické pohony, optimalizace řízení, traction drives, rail vehicles, independent rotated wheels, individual electric drive, management optimization