Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Improved accuracy for FASTSIM using one or three flexibility values

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Vollebregt, Edwin
Voltr, Petr

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Taylor & Francis Ltd.

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

This paper presents a correction and an extension of the FASTSIM approach for the computation of the wheel-rail creep forces. The correction concerns the variants of FASTSIM using a single flexibility value. Kalker's formula for this gives up to 41% too large flexibility in situations with mixed creepage, underestimating the creep forces by 29%. This is corrected using new approaches for the flexibilities' combination. The extension concerns the variants of FASTSIM using three flexibility values. These variants misrepresent the creep force direction at large creepage. This is resolved using a blending approach, that roughly halves the errors of FASTSIM compared to CONTACT.

Popis

Klíčová slova

Rail-wheel interaction, creep forces, friction, vehicle-track interaction, kontakt kolo-kolejnice, skluzové síly, tření, interakce vozidla a koleje

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By