Publikace: Zdravotnická gramotnost u pacientů s bolestí
Diplomová práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Hrouzková, Lenka
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce je zaměřena na posouzení zdravotnické gramotnosti u pacientů s bolestí prostřednictvím předběžné verze dotazníku The Newest Vital SignTM (Powers et al., 2010; Weiss et al., 2005). Práce se dělí na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části práce je popsaná problematika zdraví, zdravotnické gramotnosti, nástrojů hodnotících zdravotnickou gramotnost, bolesti a současného stavu zdravotnické gramotnosti u pacientů s bolestí. Průzkumná část se zabývá kvantitativním šetřením, které si stanovuje za cíl zhodnotit zdravotnickou gramotnost u pacientů s bolestí pomocí dotazníku The Newest Vital SignTM (Powers et al., 2010; Weiss et al., 2005). Z průzkumného šetření vyplynulo, že nadpoloviční většina respondentů má adekvátní úroveň zdravotnické gramotnosti, negativně je ale ovlivňována věkem.
Popis
Klíčová slova
zdravotnická gramotnost, hodnotící nástroje zdravotnické gramotnosti, zdraví, bolest, health literacy, assessment tools of health literacy, health, pain