Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Planning of rail freight unit train operation in the liberalized environment – instrument for dynamic assignment of paths on railway network

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorŠohajek, Petrcze
dc.contributor.authorŠustr, Martincze
dc.contributor.authorŠtěpánová, Michaelacze
dc.contributor.authorČáp, Jiřícze
dc.date.accessioned2021-05-15T18:12:15Z
dc.date.available2021-05-15T18:12:15Z
dc.date.issued2018eng
dc.description.abstractReliability, speed and accuracy of transport according to customer needs is an essential aspect that affects the competitiveness of rail freight transportation. All resources used for planning, assuring and realization of individual transport are limited. The basis is that all operations must be planned, because it is the best way, how to provide service as required by customers with the least possible use of the capacity of the resources and also does not overload them. This paper considers the problem of improving short-term train path planning and operation path management that the ad hoc assignment of train path to the definite trainset operating under real-time information and automated assigning system. The proposed instrument performs dynamic assignment of ad hoc request for train running to appropriate train path through a fast and efficient solution procedure based on the assigning algorithm. The instrument reduce time for path assignment and enable to dispatchers use more time on solving real-time operational problems caused by disruptions. The procedure has been tested on real-life data from one of the major railroads in Central Europe.eng
dc.description.abstract-translatedSpolehlivost, rychlost a přesnost dopravy vzhledem k potřebám zákazníků jsou základními vlastnostmi, které ovlivňují konkurence schopnost železniční nákladní dopravy. Všechny zdroje používané pro plánování, zajištění a realizaci jednotlivé přepravy jsou omezené. Základem je, že všechny činnosti musí být plánovány, jelikož se jedná o nejlepší možný způsob, jak poskytnout službu takovou, jakou zákazník požaduje s vynaložením co nejméně kapacit zdrojů a či je nepřetíží. Tento příspěvek se zabývá problémem zlepšení krátkodobého plánování tras a řízením jejich použití v provozu, tím že ad hoc přiděluje vlakové trasy daným vlakům dle aktuálních informací za pomocí automatizovaného přiřaďovacího systému. Navržený nástroj umožňuje dynamické přiřazení ad hoc požadavku na jízdu vlaku ke vhodné vlakové trase pomocí rychlého a efektivního postupu založeného na přiřaďovacím algoritmu. Nástroj snižuje čas potřebný na přidělení trasy a umožňuje dispečerovi využít více času na řešení aktuálních provozních problémů způsobených dopravními omezeními. Postup byl testován na skutečných datech získaných od významného železničního dopravce působícího ve střední Evropě.cze
dc.eventICTTE 2018 International Conference on Traffic and Transport Engineering (27.09.2018 - 28.09.2018, Bělehrad)eng
dc.formatp. 72-79eng
dc.identifier.isbn978-86-916153-4-5eng
dc.identifier.obd39881001eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/76989
dc.identifier.wos000542956800011
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherScientific Research Center Ltd.eng
dc.relation.ispartofProceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineeringeng
dc.relation.publisherversionhttp://ijtte.com/uploads/news_files/Proceedings%202018%20final.pdfeng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectrail freight transporteng
dc.subjectplanningeng
dc.subjectpath assignmenteng
dc.subjecttrain operating companyeng
dc.subjectinfrastructure managereng
dc.subjectželezniční nákladní dopravacze
dc.subjectplánovánícze
dc.subjectpřiřaďování trascze
dc.subjectželezniční dopravcecze
dc.subjectsprávce infrastrukturycze
dc.titlePlanning of rail freight unit train operation in the liberalized environment – instrument for dynamic assignment of paths on railway networkeng
dc.title.alternativePlánování provozu ucelených vlaků v prostředí uvolněného trhu - instrument pro dynamické přiřaďování tras na železniční síticze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
ICCTE_2018_Sohajek_final.pdf
Velikost:
872.97 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format