Publikace: Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpublished version| dc.contributor.author | Novák, Jaroslav | cze |
| dc.contributor.author | Lelek, Tomáš | cze |
| dc.contributor.author | Čermák, Dušan | cze |
| dc.contributor.author | Lettl, Jiří | cze |
| dc.date.accessioned | 2017-05-11T10:19:19Z | |
| dc.date.available | 2017-05-11T10:19:19Z | |
| dc.date.issued | 2016 | cze |
| dc.description.abstract | Příspěvek se věnuje rozpracování analytické metody pro výpočet optimální tažné síly a zrychlení pro dosažení minimální spotřeby energie při rozjezdu experimentálního kolejového vozidla, které je napájeno z akumulátorů. Tato metoda primárně zohledňuje konstantní jízdní odpory vozidla, ztrátové výkony způsobené průchodem elektrického proudu, zejména v odporech vinutí trakčních motorů, analyzován je i vliv ztrátového výkonu ve vnitřním odporu akumulátoru. V příspěvku jsou prezentovány výsledky analytických výpočtů pro různé podmínky, dále jsou uvedeny výsledky srovnávacích měření na experimentálním vozidle. Tato metoda je zjednodušená, připravuje aparát pro obdobné výpočty u reálných železničních vozidel po zohlednění vlivů, které je možno u experimentálního vozidla zanedbat. | cze |
| dc.description.abstract-translated | The paper contains analytic methods for optimal force and acceleration for minimal energy consumption of experimental rail car with battery supply. This methods calculates with constant mechanical resistance, losses in motors and losses in accumulator. The paper presents results of analytic calculations and this results are compared with experimental measurings. | eng |
| dc.event | SEKEL 2016 (05.09.2016 - 07.09.2016) | cze |
| dc.format | p. 30-37 | cze |
| dc.identifier.isbn | 978-80-214-5395-1 | cze |
| dc.identifier.issn | cze | |
| dc.identifier.obd | 39877077 | cze |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/66973 | |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.project.ID | TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel | cze |
| dc.publicationstatus | published version | cze |
| dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně | cze |
| dc.relation.ispartof | SEKEL 2016 | cze |
| dc.rights | Pouze v rámci univerzity | cze |
| dc.subject | energie | cze |
| dc.subject | kolejové vozidlo | cze |
| dc.subject | trakční akumulátor | cze |
| dc.subject | elektrický pohon | cze |
| dc.subject | energy | eng |
| dc.subject | rail car | eng |
| dc.subject | traction accumulator | eng |
| dc.subject | electricaů | eng |
| dc.title | Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla | cze |
| dc.title.alternative | Energetic Optimalization of Experimental Car Acceleration | eng |
| dc.type | ConferenceObject | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- SEKEL2016_novak_lelek_cermak_lettl.pdf
- Velikost:
- 828.96 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format