Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorNovák, Jaroslavcze
dc.contributor.authorLelek, Tomášcze
dc.contributor.authorČermák, Dušancze
dc.contributor.authorLettl, Jiřícze
dc.date.accessioned2017-05-11T10:19:19Z
dc.date.available2017-05-11T10:19:19Z
dc.date.issued2016cze
dc.description.abstractPříspěvek se věnuje rozpracování analytické metody pro výpočet optimální tažné síly a zrychlení pro dosažení minimální spotřeby energie při rozjezdu experimentálního kolejového vozidla, které je napájeno z akumulátorů. Tato metoda primárně zohledňuje konstantní jízdní odpory vozidla, ztrátové výkony způsobené průchodem elektrického proudu, zejména v odporech vinutí trakčních motorů, analyzován je i vliv ztrátového výkonu ve vnitřním odporu akumulátoru. V příspěvku jsou prezentovány výsledky analytických výpočtů pro různé podmínky, dále jsou uvedeny výsledky srovnávacích měření na experimentálním vozidle. Tato metoda je zjednodušená, připravuje aparát pro obdobné výpočty u reálných železničních vozidel po zohlednění vlivů, které je možno u experimentálního vozidla zanedbat.cze
dc.description.abstract-translatedThe paper contains analytic methods for optimal force and acceleration for minimal energy consumption of experimental rail car with battery supply. This methods calculates with constant mechanical resistance, losses in motors and losses in accumulator. The paper presents results of analytic calculations and this results are compared with experimental measurings.eng
dc.eventSEKEL 2016 (05.09.2016 - 07.09.2016)cze
dc.formatp. 30-37cze
dc.identifier.isbn978-80-214-5395-1cze
dc.identifier.issncze
dc.identifier.obd39877077cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/66973
dc.language.isoczecze
dc.peerreviewedyescze
dc.project.IDTE01020038/Centrum kompetence drážních vozidelcze
dc.publicationstatuspublished versioncze
dc.publisherVysoké učení technické v Brněcze
dc.relation.ispartofSEKEL 2016cze
dc.rightsPouze v rámci univerzitycze
dc.subjectenergiecze
dc.subjectkolejové vozidlocze
dc.subjecttrakční akumulátorcze
dc.subjectelektrický pohoncze
dc.subjectenergyeng
dc.subjectrail careng
dc.subjecttraction accumulatoreng
dc.subjectelectricaůeng
dc.titleEnergetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidlacze
dc.title.alternativeEnergetic Optimalization of Experimental Car Accelerationeng
dc.typeConferenceObjectcze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
SEKEL2016_novak_lelek_cermak_lettl.pdf
Velikost:
828.96 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format