Publikace: Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpublished versionNačítá se...
Datum
Autoři
Novák, Jaroslav
Lelek, Tomáš
Čermák, Dušan
Lettl, Jiří
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně
Abstrakt
Příspěvek se věnuje rozpracování analytické metody pro výpočet optimální tažné síly a zrychlení pro dosažení minimální spotřeby energie při rozjezdu experimentálního kolejového vozidla, které je napájeno z akumulátorů. Tato metoda primárně zohledňuje konstantní jízdní odpory vozidla, ztrátové výkony způsobené průchodem elektrického proudu, zejména v odporech vinutí trakčních motorů, analyzován je i vliv ztrátového výkonu ve vnitřním odporu akumulátoru. V příspěvku jsou prezentovány výsledky analytických výpočtů pro různé podmínky, dále jsou uvedeny výsledky srovnávacích měření na experimentálním vozidle. Tato metoda je zjednodušená, připravuje aparát pro obdobné výpočty u reálných železničních vozidel po zohlednění vlivů, které je možno u experimentálního vozidla zanedbat.
Popis
Klíčová slova
energie, kolejové vozidlo, trakční akumulátor, elektrický pohon, energy, rail car, traction accumulator, electricaů