Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorDobrodolac, Momčilocze
dc.contributor.authorRalevic, Predragcze
dc.contributor.authorŠvadlenka, Liborcze
dc.contributor.authorRadojicic, Valentinacze
dc.date.accessioned2017-05-11T11:22:13Z
dc.date.available2017-05-11T11:22:13Z
dc.date.issued2016eng
dc.description.abstractThe European postal directives and Serbian legislation as well define the quality standards for universal service obligations at the aggregate level, i.e. for all postal items transferred by the postal operator. This paper proposes a new concept where the transit time is defined by the customer and specified for each shipment. The paper considers three different models of this new concept. However, the one where a customer could choose between two alternatives: D+1 and D+3 transfer, is analysed in details. By using the attitudes of examined customers, forecasting methods and analysis of revenues from the past, it is assessed at what price the new postal service should be offered to achieve the highest revenue. The proposed methodology was tested and verified in the case of the Post of Serbia. The results indicate that the best would be to offer the service D+1 at the 40% increased price compared to the existing prices.eng
dc.description.abstract-translatedEvropská poštovní směrnice a srbská legislativa shodně definují normy v oblasti kvalitativních požadavků univerzální služby na agregátní úrovni, konkrétně tedy pro všechny poštovní zásilky, doručované prostřednictvím poštovního operátora. Tento dokument navrhuje novou koncepci, kde je doba doručení zásilky určena zákazníkem. Článek obsahuje tři rozdílné modely daného konceptu, avšak jen jeden z nich, kde si zákazník může zvolit mezi dvěma alternativami: doručení v režimu D+1 a D+3. Na základě postojů zákazníků, předpovědních metod a analýzy situace v předchozím období je možné určit jakou cenu by měl poštovní operátor nabídnout za danou službu ve snaze dosažení nejvyššího možného příjmu. Na základě výpočtů bylo zjištěno, že nejlepší možností je nabídnout zákazníků doručení zásilek v režimu D+1, což se promítne navýšením příjmu o 40 %.cze
dc.formatp. 235-244eng
dc.identifier.issn0353-5320eng
dc.identifier.obd39878409eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-84987906193
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/67739
dc.identifier.wos000380077700005
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDEE2.3.30.0058/Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice/ ROUTEReng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.relation.ispartofPromet - Traffic & Transportation, volume 28, issue: 3eng
dc.relation.publisherversionhttp://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/article/view/1835
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectuniversal service obligationseng
dc.subjectnew concepteng
dc.subjecttransit timeeng
dc.subjectforecastingeng
dc.subjectcustomer attitudeseng
dc.subjectrevenue analysiseng
dc.subjectuniversální poštovní službacze
dc.subjectnový konceptcze
dc.subjectdoba doručenícze
dc.subjectpředpovědicze
dc.subjectpostoje zákazníkůcze
dc.subjectanalýzu příjmucze
dc.titleIMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIAeng
dc.title.alternativeDopad nového konceptu univerzální poštovních služeb na zvyšování příjmů v podmínkách srbské poštycze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Impact of a new concept.pdf
Velikost:
476.78 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format