Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Developing Learner Autonomy in Lower-secondary English Classes

Diplomová práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Kubátová, Barbora

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

This diploma thesis deals with the topic of developing learner autonomy in lower-secondary English classes. The theoretical part defines the concept of learner autonomy and puts it into the broader context of current educational paradigms and approaches to education. Subsequently, it discusses conditions for learner autonomy development and specific strategies and techniques supporting the development of learner autonomy in ELT classes. The practical part contains a case study. The aim of the study is to find out whether and how learner autonomy is being developed in the selected lower-secondary English class.

Popis

Klíčová slova

English language teaching, lifelong learning, learner autonomy, list of features of learner autonomy development, case study, výuka anglického jazyka, celoživotní vzdělávání, autonomie žáka, seznam znaků rozvoje autonomie žáka, případová studie

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By