Publikace: Hodnocení formálních a obsahových aspektů CSR komunikování podniků s procesními výrobami
Disertační práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Hlavním cílem předložené disertační práce je navrhnout rámec hodnocení formálních a obsahových aspektů CSR web komunikování producentů alkoholu, který by respektoval specifika tohoto kontroverzního odvětví a současně byl využitelný jako metodický návod pro CSR web komunikovaní firem alkoholového průmyslu. Za tímto účelem byla s využitím rozsáhlé literární rešerše definována teoretická východiska této problematiky. Na základě teoretických poznatků a zjištění první fáze obsahové analýzy webových stránek sledovaných TOP firem byl navržen Rámec komunikovaní ekonomických, sociálních, environmentálních, etických, filantropických aktivit a aktivit odpovědné konzumace (CE3SPRACA), určený pro hodnocení formální a obsahové stránky CSR web komunikování, reflektující specifika alkoholového průmyslu. Využitelnost tohoto rámce byla následně ověřena na vzorku předních světových producentů alkoholických nápojů, konkrétně producentů piva, tvrdého alkoholu a vína. S využitím obsahové analýzy webových stránek definovaných producentů alkoholických nápojů byla získána data o úrovni (tj. o hodnocení formálních a obsahových aspektů) jejich CSR web komunikování, přinášející nové poznatky o současných trendech a nedostatcích CSR web komunikování producentů alkoholu obecně, i specificky z pohledu producentů piva, tvrdého alkoholu a vína. Navržený rámec kromě hodnocení v rámci odvětví a segmentů je aplikovatelný rovněž při hodnocení CSR web komunikování jednotlivých firem alkoholového průmyslu.
Popis
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR komunikování, kontroverzní odvětví, alkoholový průmysl, Corporate social responsibility, CSR communication, controversial industries, alcohol industry