Publikace: Vliv periodického jízdního řádu na kapacitu tratí
Disertační práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Šrámek, Přemysl
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato disertační práce se zabývá vlivem periodicity JŘ na kapacitu trati. Nejdříve je na základě
jízdního řádu 2016 vytvořena simulace v simulačním programu SimuT, poté jsou pro
jednotlivá vozební ramena vytvořeny a následně simulovány periodické jízdní řády.
Výstupem simulace je vždy počet vlakových tras (kvantitativní parametr), průměrné přírůstky
zpoždění (kvalitativní parametr) a kapacitní ukazatele dle SŽDC D24. Autorem jsou
vypočítány i kapacitní ukazatele dle UIC 406. Práce se zabývá i možností tvorby
integrovaného taktového jízdního řádu vlaků osobní dopravy a síťově propojených
periodických tras vlaků nákladní dopravy.
Popis
Klíčová slova
kapacita trati, periodicita, průměrný přírůstek zpoždění, SimuT, stabilita jízdního řádu, vlaková trasa., line capacity, periodicity, average delay increment, SimuT, timetable stability, train route.