Publikace: Návrh a vzájemné porovnání řízení pro přípojné vozidlo se systémem 4WS
Diplomová práceopen access| dc.contributor.advisor | Jilek, Petr | |
| dc.contributor.author | Kodovský, František | |
| dc.contributor.referee | Voženílek, Robert | |
| dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
| dc.date.accessioned | 2024-07-08T13:55:24Z | |
| dc.date.available | 2024-07-08T13:55:24Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.date.submitted | 2024-04-18 | |
| dc.description.abstract | Ve velmi blízké budoucnosti bude umožněn provoz autonomních vozidel, a je více než pravděpodobné, že autonomní tahače nebudou výjimkou. Z tohoto důvodu se musí jízdní soupravy přizpůsobit tak, aby byla regulace trajektorie jízdy co možná nejjednodušší a nejefektivnější. Toho se dá dosáhnout například přípojným vozidlem se systémem aktivních náprav. Takové to přípojné vozidlo bude kopírovat trajektorii tahače. Řídicí jednotka autonomní jízdy se pak může k soupravě chovat jako k samotnému tažnému vozidlu a nemusí vypočítávat nadjíždění soupravy do zatáčky. | cze |
| dc.description.abstract-translated | In the very near future, autonomous vehicles will be allowed to operate, and it is more than likely that autonomous tractor-trailers will be no exception. For this reason, vehicles must adapt to make trajectory control as simple and efficient as possible. This can be achieved, for example, by a trailer with an active axle system. Such a trailer will follow the trajectory of the tractor unit. The autonomous driving control unit can then treat the rig as a towing vehicle itself and does not have to calculate the overtaking of the rig into a curve. | eng |
| dc.description.defence | Student prezentoval svou diplomovou práci. Na dotazy reagoval, některé odpovědi nebyly zcela uspokojivé. | cze |
| dc.description.department | Dopravní fakulta Jana Pernera | cze |
| dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
| dc.format | 64 s. | |
| dc.identifier.stag | 47860 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/83520 | |
| dc.language.iso | cze | |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.rights | Bez omezení | |
| dc.subject | ovladatelnost | cze |
| dc.subject | bezpečnost | cze |
| dc.subject | systém natočení všech náprav | cze |
| dc.subject | autonomní jízda | cze |
| dc.subject | 4WS | cze |
| dc.subject | handling | eng |
| dc.subject | safety | eng |
| dc.subject | system of all wheels steering | eng |
| dc.subject | autonomous drive | eng |
| dc.subject | 4WS | eng |
| dc.thesis.degree-discipline | Stavba vozidel | cze |
| dc.thesis.degree-grantor | Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera | cze |
| dc.thesis.degree-name | Ing. | |
| dc.thesis.degree-program | Dopravní technika | cze |
| dc.title | Návrh a vzájemné porovnání řízení pro přípojné vozidlo se systémem 4WS | cze |
| dc.title.alternative | Design and inter-comparison of steering for a trailer with 4WS system | eng |
| dc.type | diplomová práce | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 3 z 3
Načítá se...
- Název:
- KodovskyF_NavrhVzajemne_JP_2024.pdf
- Velikost:
- 2.2 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Plný text práce
Načítá se...
- Název:
- JilekP_NavrhVzajemne_KF_2024.pdf
- Velikost:
- 263.78 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Posudek vedoucího práce
Načítá se...
- Název:
- VozenilekR_NavrhVzajemne_KF_2024.pdf
- Velikost:
- 776.22 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Posudek oponenta práce