Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Validation of an anti-slip control method based on the angular acceleration of a wheel on a roller rig

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorZirek, Abdulkadircze
dc.contributor.authorVoltr, Petrcze
dc.contributor.authorLata, Michaelcze
dc.date.accessioned2020-03-19T12:34:55Z
dc.date.available2020-03-19T12:34:55Z
dc.date.issued2019eng
dc.description.abstractThis study deals with the validation of an anti-slip control method that is based on the acceleration of a wheel. The method uses the angular acceleration signal and a threshold value to prevent the wheel from a severe slip. Initially, the implemented method was tested with an experimental roller rig under several wheel-roller surface conditions (half-dry, wet and greasy). Then, the validity of the control algorithm was verified using the numerical model of a full-scale roller rig that is built via the MATLAB editor, with the simulation scenarios following the experiments. The results from both experiments and simulations confirm that the acceleration-based slip regulation controller prevents the excessive wheel slip and improves the traction performance of a rail vehicle. Moreover, it is observed that the performance of the controller could be further improved by properly setting the control parameters of the acceleration-based slip regulation controller.eng
dc.description.abstract-translatedTato studie se zabývá validací metody protiskluzového řízení, která je založena na zrychlení kola. Metoda používá signál úhlové akcelerace a prahovou hodnotu, aby se zabránilo kolu v prudkém skluzu. Zpočátku byla implementovaná metoda testována na experimentálním zařízení za několika podmínek povrchu kola a kolejnice (napůl suchá, mokrá a mastná). Poté byla platnost kontrolního algoritmu ověřena pomocí numerického modelu experimentálního zařízení, který byl vytvořen pomocí editoru MATLAB, se simulačními scénáři navazujícími na experimenty. Výsledky experimentů a simulací potvrzují, že regulační algoritmus založený na zrychlení zabraňuje nadměrnému prokluzu kola a zlepšuje trakční výkon kolejového vozidla. Kromě toho je pozorováno, že proces lze dále zlepšit správným nastavením regulačních parametrů regulátoru.cze
dc.formatp. 2392-2405eng
dc.identifier.doi10.1177/0954409719881085eng
dc.identifier.issn0954-4097eng
dc.identifier.obd39883432eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85074473449
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/74772
dc.identifier.wos000491375100001
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherSAGE
dc.relation.ispartofProceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, volume 232, issue: 10eng
dc.rightsplný text článku není přístupnýeng
dc.subjectaccelerationeng
dc.subjectASReng
dc.subjectslipeng
dc.subjectadhesioneng
dc.subjectcontroleng
dc.subjectroller rigeng
dc.subjectzrychlenícze
dc.subjectASRcze
dc.subjectskluzcze
dc.subjectadhezecze
dc.subjectřízenícze
dc.subjectexperimentální zařízenícze
dc.subjectkolo-kolejnicecze
dc.titleValidation of an anti-slip control method based on the angular acceleration of a wheel on a roller rigeng
dc.title.alternativeValidace protiskluzového řízení metodou založenou na úhlovém zrychlení mezi kolem a rotující kolejnicícze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Published_paper.pdf
Velikost:
1.37 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format