Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Vibration based diagnosis of wheel defects of metro train sets using one period analysis on the wayside

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKilinc, Onurcze
dc.contributor.authorVágner, Jakubcze
dc.date.accessioned2018-02-27T02:52:22Z
dc.date.available2018-02-27T02:52:22Z
dc.date.issued2017eng
dc.description.abstractThis research examines two different methods; Wavelet Packet Energy (WPE) and Time-domain Features (TDF) which are effective in faulty signal feature extraction of metro wheels in wayside level using vibration sensors. Signals of each wheelset passing of a trainset with both healthy and faulty wheels are recorded by the vibration sensors which are mounted on both left and right rails and a novel one-period sampling is performed at 51.2 kHz sample rate. Retrieved signal samples are used in the construction of a database which is consistent of healthy and faulty cases. Since the database has insufficient number of faulty samples, the database is balanced by a method so called Adaptive Synthetic Sampling (ADASYN) so that each class has the same number of observations. Two state-of art classifiers; Support Vector Machines (SVM) and Fisher Linear Discriminant Analysis (FLDA) are employed by utilizing 16-fold cross validation to solve the two-class problem. Referring to the results, SVM-I-TDF outperforms by classifying all samples with a success rate of 100 % and other methods have also promising results. Proposed methods may be used in the condition monitoring of metro wheelsets effectively by means of not only performance but also cost-efficiency.eng
dc.description.abstract-translatedTento výzkum zkoumá dvě rozdílné metody WPE a TDF pro detekci poruchových signálů od dvojkolí metra získaných ze snímačů vibrací. Signály všech projížděných dvojkolí, a to jak s poruchou, tak bez poruchy, jsou zaznamenány a je použita nová metoda "one-round sampling" se vzorkovací frekvencí 51.2 kHz. Získané data z průjezdů jsou použity pro vytvoření databáze různých případů dvojkolí s poruchou a bez poruchy. Nedostatek vzorků s poruchou je databázi vyvažován pomocí metody ADASYN tak, aby každá třída měla stejný počet vzorků. Dvě moderní metody klasifikace SVM a FLDA jsou použity pro klasifikaci výsledků. Zejména kombinace metod SVM-I-TDF vykazuje klasifikaci přes všechny vzorky s úspěšností 100%, další metody vykazují také dobré výsledky. Navrhované metody mohou být efektivně použity při monitorování stavu dvojkolí vozidel metra a mohou vést k úspoře při údržbě.cze
dc.event25th International Conference on Vibroengineering (30.05.2017 - 01.06.2017, Liberec)eng
dc.formatp. 13-18eng
dc.identifier.doi10.21595/vp.2017.18492eng
dc.identifier.issn2345-0533eng
dc.identifier.obd39878898eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85025843291
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/69903
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherJVE Internationaleng
dc.relation.ispartofVibroengineering Procediaeng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectwavelet packet energyeng
dc.subjecttime domain featureseng
dc.subjectwheelset fault diagnosiseng
dc.subjectone period analysiseng
dc.subjectFisher linear discriminant analysiseng
dc.subjectsupport vector machineeng
dc.subjectwavelet packet energycze
dc.subjecttime domain featurescze
dc.subjectdiagnostika vad dvojkolícze
dc.subjectanalýza jedné otáčkycze
dc.subjectFisherova lineární diskriminační analýzacze
dc.subjectsupport vector machinecze
dc.titleVibration based diagnosis of wheel defects of metro train sets using one period analysis on the waysideeng
dc.title.alternativeDiagnostika defektů dvojkolí měřením vibrací u trati za použití analýzy jedné otáčky kolacze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
18492-Draft.pdf
Velikost:
393.39 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format