Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Metody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠ

Závěrečná práceopen access
dc.contributor.advisorRýdl, Karel
dc.contributor.authorMaivald, Markéta
dc.contributor.refereeMyslivec, Jaroslav
dc.date.accepted2024
dc.date.accessioned2024-06-18T14:57:25Z
dc.date.available2024-06-18T14:57:25Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractPráce se zabývá metodami kritického myšlení, které se aplikují ve výuce českého jazyka a literatury pro rozvoj čtenářských kompetencí. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kritické myšlení a historickému náhledu na tento fenomén. Tato část práce charakterizuje modely rozvíjející kritické myšlení a představí základní metodické a didaktické koncepce osvojování a kultivace kritického myšlení. Dále se zaměřuje na program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a jeho třífázový model výuky E-U-R. Cílem praktické části práce je předložit návrh vyučovací jednotky s použitím metod kritického myšlení.cze
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with methods of critical thinking applied to teaching of the Czech language and literature. The theoretical part of the thesis defines the concept of critical thinking and provides historical perspective on this phenomenon. This part characterizes models of critical thinking and introduces basic methodological and linquodidactic concepts for acquiring and cultivating critical thinking. It also discusses the Reading and Writing for Critical Thinking Program (RWCT) and its three-phase E-U-R teaching model. The goal of the practical part of the thesis is to present teaching units using methods of critical thinking.eng
dc.format61 s.cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/82830
dc.language.isoczecze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsbez omezenícze
dc.subjectkritické myšlenícze
dc.subjectčtenářské kompetencecze
dc.subjectRWCTcze
dc.subjectvýukacze
dc.subject.translatedcritical thinkingeng
dc.subject.translatedreading competencieseng
dc.subject.translatedteachingeng
dc.thesis.degree-disciplineDoplňující pedagogické studiumcze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.titleMetody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠcze
dc.typezávěrečná prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
MaivaldM_KritickeMysleni_KR_2024.pdf
Velikost:
2.44 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
závěrečná práce

Licence svazku

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
license.txt
Velikost:
1.71 KB
Formát:
Item-specific license agreed upon to submission
Popis: