Publikace: Metody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠ
Závěrečná práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Maivald, Markéta
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce se zabývá metodami kritického myšlení, které se aplikují ve výuce českého jazyka a literatury pro rozvoj čtenářských kompetencí. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kritické myšlení a historickému náhledu na tento fenomén. Tato část práce
charakterizuje modely rozvíjející kritické myšlení a představí základní metodické a didaktické koncepce osvojování a kultivace kritického myšlení. Dále se zaměřuje na program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a jeho třífázový model výuky E-U-R. Cílem praktické
části práce je předložit návrh vyučovací jednotky s použitím metod kritického myšlení.
Popis
Klíčová slova
kritické myšlení, čtenářské kompetence, RWCT, výuka