Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Metody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠ

Závěrečná práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Maivald, Markéta

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Práce se zabývá metodami kritického myšlení, které se aplikují ve výuce českého jazyka a literatury pro rozvoj čtenářských kompetencí. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kritické myšlení a historickému náhledu na tento fenomén. Tato část práce charakterizuje modely rozvíjející kritické myšlení a představí základní metodické a didaktické koncepce osvojování a kultivace kritického myšlení. Dále se zaměřuje na program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a jeho třífázový model výuky E-U-R. Cílem praktické části práce je předložit návrh vyučovací jednotky s použitím metod kritického myšlení.

Popis

Klíčová slova

kritické myšlení, čtenářské kompetence, RWCT, výuka

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By