Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Wheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomena

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorTrummer, Geraldcze
dc.contributor.authorBuckley-Johnstone, Lukecze
dc.contributor.authorVoltr, Petrcze
dc.contributor.authorMeierhofer, Alexandercze
dc.contributor.authorLewis, Rogercze
dc.contributor.authorSix, Klauscze
dc.date.accessioned2017-05-11T11:00:17Z
dc.date.available2017-05-11T11:00:17Z
dc.date.issued2017eng
dc.description.abstractA computationally efficient engineering model to predict adhesion in rolling contact in the presence of water is presented which may be implemented in multibody dynamics software or in railway vehicle braking models. This model has been developed in a project funded by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) and Network Rail. It is referred to as the water-induced low adhesion creep force (WILAC) model. The model covers a wide range of conditions from dry over damp to wet. Special emphasis is put on little amounts of water which can cause low adhesion without any oil or grease. Such conditions may be encountered in humid weather or at the onset of rain. The model is parameterised based on experimental results from a tram wheel test rig. Adhesion values as low as 0.06 are observed at high creep with only wear debris and little water present in the contact. The model results also agree with experimental data from locomotive tests in dry and wet conditions.eng
dc.description.abstract-translatedV tomto článku je představen výpočetně efektivní model pro predikci adheze ve valivém kontaktu za přítomnosti vody, který lze využít v softwaru pro dynamiku soustav tuhých těles nebo v modelech brzdění železničních vozidel. Tento model byl vyvinut v projektu financovaném organizací Rail Safety and Standards Board (RSSB) a Network Rail. Je označen jako model skluzových sil při nízké adhezi způsobené vodou (angl. zkratka WILAC). Model pokrývá široký rozsah podmínek od suchých přes vlhké až po mokré povrchy. Zvláštní pozornost je věnována malému množství vody, jež může výrazně zhoršit adhezi i bez přítomnosti oleje či tuku. Takové podmínky mohou nastat ve vlhkém počasí nebo při začátku deště. Parametry modelu jsou stanoveny na základě experimentálních výsledků na zkušebním stavu tramvajového kola. Při nich byly pozorovány hodnoty součinitele adheze klesající až k 0,06 při vyšším skluzu, přičemž v kontaktu byly přítomny jen částice opotřebení a malé množství vody. Výstupy modelu rovněž souhlasí s daty získanými na lokomotivách v suchých a mokrých podmínkách.cze
dc.formatp. 409-415eng
dc.identifier.doi10.1016/j.triboint.2016.12.056
dc.identifier.issn0301-679Xeng
dc.identifier.obd39878562eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85009354640
dc.identifier.scopus2-s2.0-85009354640
dc.identifier.scopus2-s2.0-85009354640
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/67456
dc.identifier.wos000395611500044
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.relation.ispartofTribology International, volume 109, issue: January 2017eng
dc.relation.publisherversionhttp://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X16305412
dc.relation.publisherversionhttp://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X16305412
dc.rightsembargoed accesseng
dc.subjectwheel-rail contacteng
dc.subjectadhesioneng
dc.subjectcoefficient of frictioneng
dc.subjectcreep forceseng
dc.subjectwatereng
dc.subjectkontakt kolo-kolejnicecze
dc.subjectadhezecze
dc.subjectsoučinitel třenícze
dc.subjectskluzové sílycze
dc.subjectvodacze
dc.titleWheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomenaeng
dc.title.alternativeModel skluzových sil pro predikci jevů zhoršené adheze v důsledku přítomnosti vody v kontaktu kolo-kolejnicecze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Voltr.pdf
Velikost:
982.13 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis: