Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Relationship between delay and the need for stations on single-track lines for train passing

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorBažant, Michael
dc.contributor.authorBulíček, Josef
dc.date.accessioned2023-07-12T13:21:35Z
dc.date.available2023-07-12T13:21:35Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractThe paper is focused on single-track railway lines with low volume of operation under period timetable. The issue, where the stations allowing passing of trains should be located on such lines is solved. The research is conducted on 3 levels of analytic assessment; mesoscopic and macroscopic simulation modelling. Indicators extending possibilities how to assess railway operation in this case are proposed for each level – optimal location of passing place; difference from an optimal passing place; range of variation by position of passing places; number of utilizations of individual stations for passing. Even though simulation has particular nature, it is visible that ratio of delayed trains and mean value of train delay have an important role on the stability of operation. Stations allowing passing should be located close one to another in neighbourhood of an ideal passing place. Simple macroscopic model for periodic timetable operation is also presented as an illustration of context, in which research results should be applied.eng
dc.description.abstract-translatedPříspěvek je zaměřen na jednokolejné železniční tratě s malým rozsahem dopravy v podmínkách periodického jízdního řádu. Je řešena otázka, kam na takových tratích umístit dopravny umožňujících křižování vlaků. Výzkum probíhá na 3 úrovních – čistě analytické; mesoskopické simulace a makroskopické simulace. Pro každou z těchto úrovní jsou navrženy další ukazatele, umožňující rozšířit posouzení železničního provozu. Těmito ukazateli jsou: optimální poloha místa křižování; rozdíl oproti optimální poloze; variační rozpětí polohy místa křižování; počet křižování v místě (dopravně). Přestože simulace obecně poskytuje partikulární výsledky, je zřejmé, že podíl zpožděných vlaků a střední hodnota zpoždění mají klíčový vliv na stabilitu provozu. Dopravny umožňující křižování by měly být umísťovány co blízko sebe v těsném okolí optimálního místa křižování. Jednoduchý makroskopický model pro provoz v rámci periodického jízdního řádu je prezentován jako ilustrace kontextů, ve kterých mohou být dosažené výsledky uplatněny.cze
dc.eventXIV International Scientific Conference and XI International Symposium of Young Researchers, TRANSPORT PROBLEMS 2022 (27.06.2022 - 01.07.2022, Katowice)eng
dc.formatp. 87-98eng
dc.identifier.isbn978-83-959742-3-6
dc.identifier.obd39888244
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/81323
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDEF17_049/0008394/Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)cze
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherSilesian University of Technologyeng
dc.relation.ispartofTransport problems 2022: proceedingseng
dc.rightspouze v rámci univerzitycze
dc.subjectkapacita železniční infrastrukturycze
dc.subjectželeznicecze
dc.subjectjednokolejná železniční traťcze
dc.subjectsimulacecze
dc.subjectjízdní řádcze
dc.subjectkřižování vlakůcze
dc.subjectcapacity of railway infrastructureeng
dc.subjectrailwayeng
dc.subjectsimulationeng
dc.subjecttimetableeng
dc.titleRelationship between delay and the need for stations on single-track lines for train passingeng
dc.title.alternativeVztah mezi zpožděním a potřebou dopraven pro křižování vlaků na jednokolejných tratíchcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
77_Bazant_EU_Relationship_between_delay.pdf
Velikost:
575.91 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format