Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Rozbor mechanizmu provozního poškození hlav kolejnic

Bakalářská práceOmezený přístup
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Zajíc, Jakub

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Práce je zaměřena na provozní poškození kontaktní plochy kolejnic. V teoretické části obsahuje přehled známých projevů poškození v kontaktu kolo–kolejnice, se zaměřením na rozdíly v působícím degradačním mechanizmu. Těžištěm práce je analýza konkrétního poškození hlavy kolejnice, které by pravděpodobně vedlo k provozní havárii. Metodicky se práce opírá o materiálové analýzy s cílem identifikovat zdroj a rozhodující mechanizmus destrukce kontaktní plochy. Na tomto vzorku jsem zkoumáním identifikoval vadu podobnou vadě squats (šikmé trhliny pojížděné plochy). Po provedení analýz na částech této kolejnice jsem dospěl k závěru, že hlavním důvodem vzniku této vady bylo kontaktně únavové zatížení za přítomnosti sulfidů manganu v těsné blízkosti pod povrchem pojížděné plochy. V závěru práce se nachází kapitola věnovaná nedestruktivnímu zkoumání jiného kusu kolejnice, který vykazoval podobné vnější poškození, s cílem zjistit, je-li tato vada běžným způsobem odhalitelná.

Popis

Klíčová slova

kolejnice, vady, analýza, rail, defect, analysis

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By