Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Rozbor mechanizmu provozního poškození hlav kolejnic

Bakalářská práceOmezený přístup
dc.contributor.advisorSchmidová, Eva
dc.contributor.authorZajíc, Jakub
dc.date.accepted2013
dc.date.accessioned2013-07-20T01:56:36Z
dc.date.available2013-07-20T01:56:36Z
dc.date.issued2013
dc.description.abstractPráce je zaměřena na provozní poškození kontaktní plochy kolejnic. V teoretické části obsahuje přehled známých projevů poškození v kontaktu kolo–kolejnice, se zaměřením na rozdíly v působícím degradačním mechanizmu. Těžištěm práce je analýza konkrétního poškození hlavy kolejnice, které by pravděpodobně vedlo k provozní havárii. Metodicky se práce opírá o materiálové analýzy s cílem identifikovat zdroj a rozhodující mechanizmus destrukce kontaktní plochy. Na tomto vzorku jsem zkoumáním identifikoval vadu podobnou vadě squats (šikmé trhliny pojížděné plochy). Po provedení analýz na částech této kolejnice jsem dospěl k závěru, že hlavním důvodem vzniku této vady bylo kontaktně únavové zatížení za přítomnosti sulfidů manganu v těsné blízkosti pod povrchem pojížděné plochy. V závěru práce se nachází kapitola věnovaná nedestruktivnímu zkoumání jiného kusu kolejnice, který vykazoval podobné vnější poškození, s cílem zjistit, je-li tato vada běžným způsobem odhalitelná.cze
dc.description.abstract-translatedThe work is focused on operational damage the contact surfaces of rails. The theoretical part provides an overview of the known manifestations of damage in the wheel-rail contact, focusing on differences in operating degradation mechanism. The focus of the work is the analysis of specific injuries to the head rail, which would likely lead to operational accident. Methodically work is based on material analysis to identify the source and mechanism of destruction of critical contact surfaces. In this sample I am examining the identified defect similar to the defect squats (diagonal cracks running surface). After the analysis on parts of the rail, I concluded that the main reason of this error were contact-fatigue loading in the presence of manganese sulfide in close proximity to the surface of the running surface. The conclusion is a chapter devoted to non-destructive examination of another piece of rail, which showed similar external damage, to determine if this defect is normally exposed.eng
dc.description.defenceStudent přednesl obhajobu své bakalářské práce a zodpověděl všechny dotazy členů komise.cze
dc.description.departmentKatedra dopravních prostředků a diagnostikycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format48 s.cze
dc.format.extent4346446 bytescze
dc.format.mimetypeapplication/pdfcze
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.signatureD28476cze
dc.identifier.stag20936cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/52506
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsPouze v rámci univerzitycze
dc.subjectkolejnicecze
dc.subjectvadycze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectraileng
dc.subjectdefecteng
dc.subjectanalysiseng
dc.thesis.degree-disciplineDopravní prostředky: Kolejová vozidlacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-nameBc.cze
dc.thesis.degree-programDopravní technologie a spojecze
dc.titleRozbor mechanizmu provozního poškození hlav kolejniccze
dc.title.alternativeAnalysis of mechanism of rail-head operational damageeng
dc.typebakalářská prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Načítá se...
Náhled
Název:
SchmidovaE_Rozbor mechanizmu_JZ_2013.PDF
Velikost:
1.07 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
posudek vedoucího
Načítá se...
Náhled
Název:
ZajicJ_Rozbor_Mechanizmu_ES_2013.pdf
Velikost:
4.15 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
bakalářská práce