Publikace: Cesta k modernímu inkluzivnímu vzdělávání v Arménské republice
Článekopen accesspeer-reviewedpostprintNačítá se...
Datum
Autoři
Kafyan, Ella
Šándorová, Zdenka
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Abstrakt
Odborný článek seznamuje čtenáře v kontextu komparativní speciální pedagogiky s moderním inkluzivním vzděláváním v Arménské republice. Vzdělávání vždy bylo a dodnes zůstává jedním z hlavních směrů rozvoje Arménie, země se staletou historií. Vzdělávání v její nelehké historii bylo vždy základem a garantem kulturní a politické identity, stimulem pro sociální pokrok. Arménie v dějinách zaznamenala období vzestupu i úpadku státního a kulturního života. Nacházela se po dlouhou dobu mezi nejsilnějšími světovými opozičními mocnostmi, přesto se arménskému národu podařilo udržet svou národní a kulturní identitu, do určité míry díky zvláštnímu přístupu k otázce vzdělávání a výchovy. V každé historické etapě bylo vzdělání důležitým faktorem při udržování nezávislosti země. Dosud je vzdělání v Arménii nejdůležitějším faktorem projevu národní nezávislosti.
Popis
Klíčová slova
historie, history, Arménská republika, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávání, The Republic of Armenia, inclusive education, special education