Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Cesta k modernímu inkluzivnímu vzdělávání v Arménské republice

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKafyan, Ella
dc.contributor.authorŠándorová, Zdenka
dc.date.accessioned2021-05-15T18:38:27Z
dc.date.available2021-05-15T18:38:27Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractOdborný článek seznamuje čtenáře v kontextu komparativní speciální pedagogiky s moderním inkluzivním vzděláváním v Arménské republice. Vzdělávání vždy bylo a dodnes zůstává jedním z hlavních směrů rozvoje Arménie, země se staletou historií. Vzdělávání v její nelehké historii bylo vždy základem a garantem kulturní a politické identity, stimulem pro sociální pokrok. Arménie v dějinách zaznamenala období vzestupu i úpadku státního a kulturního života. Nacházela se po dlouhou dobu mezi nejsilnějšími světovými opozičními mocnostmi, přesto se arménskému národu podařilo udržet svou národní a kulturní identitu, do určité míry díky zvláštnímu přístupu k otázce vzdělávání a výchovy. V každé historické etapě bylo vzdělání důležitým faktorem při udržování nezávislosti země. Dosud je vzdělání v Arménii nejdůležitějším faktorem projevu národní nezávislosti.cze
dc.description.abstract-translatedThe article acquaints the reader with modern inclusive education in the Republic of Armenia within the context of comparative special pedagogy. Education has always been and still remains one of the main directions of development of Armenia, a country with rich and complicated history. Education has always been the basis and guarantor of cultural and political identity, a stimulus for social progress. It remembers periods of rise and fall state and cultural life. Armenia was one of the world‘s strongest opposition powers, and yet the Armenian nation has managed to keep its national and cultural identity; to some extent thanks to a special approach to education and upbringing. At every historical stage, education has been an important factor in maintaining the country‘s independence. So far, education in Armenia is the most important player in the manifestation of national independenceeng
dc.formatp. 100-112
dc.identifier.issn1211-2720
dc.identifier.obd39885741
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/77259
dc.language.isoczecze
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspostprintcze
dc.relation.ispartofSpeciální pedagogika, volume 30, issue: 1-2cze
dc.relation.publisherversionhttps://drive.google.com/file/d/1FNtmALMCKXVN6mrwaxvRxwPYFZekDdIU/viewcze
dc.rightsbez omezenícze
dc.subjecthistoriecze
dc.subjecthistoryeng
dc.subjectArménská republikacze
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjectspeciální vzdělávánícze
dc.subjectThe Republic of Armeniaeng
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectspecial educationeng
dc.titleCesta k modernímu inkluzivnímu vzdělávání v Arménské republicecze
dc.title.alternativeTowards Modern Inclusive Education in the Republic of Armeniaeng
dc.typeArticlecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
UPRAVA_PO_RECENZICH_KAFYAN_SANDOROVA_SPECIALNI_PEDAGOGIKA_CJ.pdf
Velikost:
300.7 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format