Publikace: Ad-thropology: etnografický výzkum reklamních agentur
Diplomová práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Nekoranec, Pavel
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce se věnuje multi-lokálnímu etnografickému výzkumu v reklamních agenturách ve Slovinsku. Cílem práce je analýza sociálních praktik a vzájemných vazeb mezi aktéry během procesu vytváření reklamní kampaně. Použitím konceptů sociálního kapitálu, knowledge a impression managementu autor navazuje na stávající výzkumy antropologů de Waal Malefyta, Moerana či Moraise. Výzkum byl prováděn zejména formou zúčastněného pozorování a autor tím získal přímou zkušenost s tvorbou reklamní kampaně ve čtyřech reklamních agenturách v hlavním městě Slovinska. Forma etnografického výzkumu tudíž poskytla možnost sledování diskursivních, ekonomických a sociálních vazeb v prostředí reklamního průmyslu této země formou osobní zkušenosti, kterou autor reflektuje.
Popis
Klíčová slova
advertising, ethnographic research, advertising agency, social capital, impression management, knowledge management, gender, reklama, etnografický výzkum, reklamní agentura, sociální kapitál