Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KVV FF (Mgr.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38600

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Romské dítě v dlouhodobé pěstounské péči
    (Univerzita Pardubice, 2023) Vágnerová, Pavlína; Škoviera, Albín; Sychrová, Adriana
    Diplomová práce se zabývá tématem romského dítěte v dlouhodobé pěstounské péči. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická část. Teoretická část objasňuje, kdo je Rom, zabývá se romským stylem života, zvyklostmi, tradiční romskou rodinnou a výchovou romského dítěte v ní. Zároveň popisuje pěstounskou péči v České republice, zmiňuje historii, formy pěstounské péče. Věnuje se legislativě, motivaci a výchově romského dítěte v pěstounské péči. Praktická část diplomové práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, který je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pěstouny, doplněný o pozorování prostředí a nastavení informantů.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Příbuzenská pěstounská péče a její motivace
    (Univerzita Pardubice, 2022) Pidimová, Diana; Škoviera, Albín; Sychrová, Adriana
    Tato diplomová práce se zabývá příbuzenskou pěstounskou péčí a její motivací. Je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část se zabývá rodinou, náhradní rodinnou péčí, příbuzenskou pěstounskou péčí a její motivací. Ve výzkumné části jsou rozebírána a hodnocena data získaná z dotazníkového šetření. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, co vede příbuzné k tomu, že přijmou do pěstounské péče dítě a jaká je jejich motivace.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Efektivita práce středisek výchovné péče - kritéria hodnocení a reflexe
    (Univerzita Pardubice, 2022) Kapustová, Justýna; Škoviera, Albín; Ehlová, Marcela
    Diplomová práce se zabývá efektivitou práce středisek výchovné péče z pohledu zaměstnanců. V teoretické části je vymezeno, kdo jsou děti s poruchami v chování, dětská delikvence, charakteristika dětí středisek výchovné péče, střediska výchovné péče. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které bylo realizováno metodou dotazování a použitým nástrojem byl dotazník. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou střediska výchovné péče efektivní a jak se pracovníkům daří cíle středisek naplňovat.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Sport jako prostředek (re)socializace dětí ze sociálně vyloučeného prostředí
    (Univerzita Pardubice, 2021) Jirásek, Filip; Škoviera, Albín; Rýdl, Karel
    Sport hraje v dnešní společnosti důležitou roli zejména v rovině fyzické či psychické kondice. Sociální vědci však stále častěji poukazují na jeho socializační funkci. Sportovní aktivity mohou hrát důležitou roli při formování osobnosti dětí a jejich začleňování do společnosti. Ve své diplomové práci se zabývám rolí sportu v procesu socializace a integrace dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Konkrétně se zaměřím na využití sportu při práci se sociálně znevýhodněnými dětmi v Chrudimi. Prostřednictvím studia odborné literatury, pozorování a hloubkových kvalitativních rozhovorů zkoumám význam, reálné možnosti a překážky účasti těchto dětí na sportovních aktivitách. Pokusím se zjistit, jestli sport reálně pomáhá k lepší a snazší socializaci těchto dětí. V neposlední řadě se pokusím navrhnout možnosti, jak sport využít k podpoře těchto dětí.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Poruchy chování u dětí umístěných v DD a DDŠ z pohledu vychovatele
    (Univerzita Pardubice, 2020) Rajnohová, Kateřina; Škoviera, Albín; Ehlová, Marcela
    Diplomová práce se zabývá poruchami chování u dětí a mládeže v ústavní výchově, konkrétně v dětských domovech a dětských domovech se školou, z pohledu vychovatelů. V teoretické části je definováno, co jsou poruchy chování, jejich dělení a vysvětlení vybraných poruch chování a jejich projevů. Dále jsou zde vysvětleny příčiny vzniku těchto poruch, jejich diagnostika a možnosti řešení této problematiky. Praktická část je věnována výzkumnému šetření metodou dotazování a použitým nástrojem je dotazník. Hlavním cílem je zjistit a charakterizovat, zda a jaké rozdíly jsou ve vnímání poruch chování u vychovatelů v DD a DDŠ a jak k nim přistupují.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Kvalita života dětí v dětském domově se školou
    (Univerzita Pardubice, 2019) Skopcová, Nikola; Škoviera, Albín; Rýdl, Karel
    Diplomová práce "Kvalita života dětí v dětském domově se školou" se zabývá popisem kvality života dětí žijících v těchto zařízení. V teoretické části se zaměřuje na pojmy kvalita života, volný čas a ústavní výchova. Představují se zde definice, historické souvislosti či legislativní ukotvení. Praktická část si poté klade za cíl zjistit, jak se dětem v dětských domovech se školou žije a jak jsou tyto děti připravovány na odchod z něj. Výzkum byl veden za pomoci kvantitativní metody, prostřednictvím dotazníků.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Práce etopeda ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
    (Univerzita Pardubice, 2017) Bílá, Klára; Škoviera, Albín; Ehlová, Marcela
    Diplomová práce se věnuje práci etopeda ve školských zařízeních při výkonu ústavní a ochranné výchovy. V teoretické části je představen pojem etopedie, náplň práce etopeda, jaké jsou kvalifikační předpoklady či kompetence pro výkon této profese. Dále se věnuje pojmům ústavní a ochranná výchova, uvedeny jsou i typy školských zařízení. V neposlední řadě se práce zabývá poruchami chování, jejich výskytem a druhům. V rámci praktické části je uskutečněn kvalitativní výzkum. Realizovány budou rozhovory a profesiogramy s etopedy z vybraných školských zařízení. Součástí práce bude také rozhovor s ředitelem dětského diagnostického ústavu, který umožní prvotní vhled do problematiky.
  • Diplomová práceOmezený přístup
    Stereotypy pracovníků v přístupu k výchově dětí v Klokánku
    (Univerzita Pardubice, 2016) Bendová, Martina; Škoviera, Albín; Ďatko, Ilona
    Práce je věnována stereotypům pracovníků ve volbě výchovných vzorců v Klokánku. Teoretická část práce se nejprve zabývá pojmem rodina, jejich výchovnými styly a funkcemi. V souladu s tématem se budu zabývat náhradní rodinnou péčí, jejími příslušnými formami a jaký je rozdíl mezi biologickou a náhradní rodinou. Největší část bude věnována zařízení Klokánek.