Vzdělávání úředníků veřejné správy a jeho specifika.

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Provazníková, Romana
dc.contributor.author Janků, Pavla
dc.date.accessioned 2024-07-08T13:50:09Z
dc.date.available 2024-07-08T13:50:09Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-04-29
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83223
dc.description.abstract Práce hodnotí systém vzdělávání úředníků veřejné správy, zabývá se specifiky této činnosti ve vztahu k soukromému sektoru a na základě výzkumu identifikuje silné a slabé stránky tohoto systému. V teoretické části jsou v prvních dvou kapitolách uvedeny teoretické poznatky související s veřejnou správou, tedy členění veřejné správy a definice relevantních pojmů (služební zákon, státní zaměstnanci, zaměstnanci územně samosprávných celků, služební poměr apod.) včetně jejich legislativního ukotvení, a rovněž poznatky a pojmy související se vzdělávacím systémem ve veřejné správě. V praktické části jsou ve třetí kapitole detailně představeny systém vzdělávání úředníků ve veřejné správě, druhy vzdělávání a vzdělávací cyklus a následně ve čtvrté kapitole porovnán vzdělávací systém ve veřejné správě a v soukromém sektoru. Na základě shromáždění a setříděných těchto teoretických poznatků, které souvisejí s veřejnou správou a vzdělávacím systémem ve veřejné správě, a s pomocí výzkumného šetření pro zhodnocení vzdělávacího systému, které bylo provedeno ve vybrané organizaci, jíž je Krajský úřad Královéhradeckého kraje, byly formulovány závěry a návrhy doporučení ke zlepšení systému vzdělávání úředníků ve veřejné správě. cze
dc.format 129 s.
dc.format 129 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject Veřejná správa cze
dc.subject soukromý sektor cze
dc.subject vzdělávání cze
dc.subject rozvoj zaměstnanců cze
dc.subject vzdělávací systém cze
dc.subject Public administration eng
dc.subject private sector eng
dc.subject education eng
dc.subject employee development eng
dc.subject educational system eng
dc.title Vzdělávání úředníků veřejné správy a jeho specifika. cze
dc.title.alternative Education of public administration officials and its specifics. eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Fuka, Jan
dc.date.accepted 2024-06-05
dc.description.abstract-translated The thesis assesses the education system for public administration officials, examining its unique aspects in comparison to the private sector and identifying strengths and weaknesses through research analysis. In the theoretical section, the initial chapters elucidate fundamental concepts pertinent to public administration, such as its organizational structure and key terminologies (e.g., service law, civil servants, territorial self-governing unit employees, employment relationships), along with legislative frameworks. Additionally, insights into the educational framework within public administration are provided. Subsequently, the practical segment delves into a detailed exploration of the official education system, encompassing various types of education and the educational cycle. Furthermore, a comparative analysis between the education systems of public administration and the private sector is presented. Drawing from the synthesized theoretical knowledge and research findings, particularly from an investigative study conducted within a chosen entity, namely the Regional Office of the Hradec Králové Region, conclusions and preliminary recommendations are formulated aimed at enhancing the educational system for public administration officials. eng
dc.description.department Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-discipline Ekonomika veřejného sektoru cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a veřejná správa cze
dc.description.defence <p>Studentka přednesla obhajobu diplomové práce s&nbsp;názvem: Vzdělávání úředníků veřejné správy a jeho specifika. Cílem práce bylo zhodnotit vzdělávání úředníků veřejné správy, posoudit specifika této činnosti ve vztahu k&nbsp;soukromému sektoru. Na základě zjištění identifikovat silné a slabé stránky a formulovat doporučení.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Během rozpravy byly nejprve položeny dotazy dle posudku vedoucího diplomové práce:</p> <p>Otázka č. 1: Vzhledem k tomu, že jste zpracovala dotazníkové šetření na svém pracovišti, budou výsledky nějak aplikovány v Krajském úřadě Královehradeckého kraje? Pokud ano tak jaké, případně jakým způsobem?</p> <p>Otázka č. 2: V DP zmiňujete skutečnost, že kvalita výkonu veřejné správy (samosprávy) může být v malých obcích limitována nedostatkem zdrojů na financování dalšího vzdělávání úředníků (případně jejich chybějící vzdělání při výkonu některých kompetencí). Jaký máte názor na tuto skutečnost? Případně chystají se některé změny v této oblasti?</p> <p>&nbsp;</p> <p>Následně byl položen dotaz dle posudku oponenta diplomové práce:</p> <p>Otázka č. 3: Rozveďte doporučení, která jsou vyjmenována v&nbsp;závěru práce.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Nakonec byl v&nbsp;rámci diskuse položen tento dotaz:</p> <p>Otázka č. 4: Máte nějakou větší představu o hodnocení a měření účinnosti? V&nbsp;práci se o tom zmiňujete pouze krátce.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Studentka na otázky reagovala.</p> cze
dc.identifier.stag 47219
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet