Abstrakt:
Práce hodnotí systém vzdělávání úředníků veřejné správy, zabývá se specifiky této činnosti ve vztahu k soukromému sektoru a na základě výzkumu identifikuje silné a slabé stránky tohoto systému. V teoretické části jsou v prvních dvou kapitolách uvedeny teoretické poznatky související s veřejnou správou, tedy členění veřejné správy a definice relevantních pojmů (služební zákon, státní zaměstnanci, zaměstnanci územně samosprávných celků, služební poměr apod.) včetně jejich legislativního ukotvení, a rovněž poznatky a pojmy související se vzdělávacím systémem ve veřejné správě. V praktické části jsou ve třetí kapitole detailně představeny systém vzdělávání úředníků ve veřejné správě, druhy vzdělávání a vzdělávací cyklus a následně ve čtvrté kapitole porovnán vzdělávací systém ve veřejné správě a v soukromém sektoru. Na základě shromáždění a setříděných těchto teoretických poznatků, které souvisejí s veřejnou správou a vzdělávacím systémem ve veřejné správě, a s pomocí výzkumného šetření pro zhodnocení vzdělávacího systému, které bylo provedeno ve vybrané organizaci, jíž je Krajský úřad Královéhradeckého kraje, byly formulovány závěry a návrhy doporučení ke zlepšení systému vzdělávání úředníků ve veřejné správě.