Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Provazníková, Romana |
|
dc.contributor.author |
Janků, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-08T13:50:09Z |
|
dc.date.available |
2024-07-08T13:50:09Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024-04-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/83223 |
|
dc.description.abstract |
Práce hodnotí systém vzdělávání úředníků veřejné správy, zabývá se specifiky této činnosti ve vztahu k soukromému sektoru a na základě výzkumu identifikuje silné a slabé stránky tohoto systému. V teoretické části jsou v prvních dvou kapitolách uvedeny teoretické poznatky související s veřejnou správou, tedy členění veřejné správy a definice relevantních pojmů (služební zákon, státní zaměstnanci, zaměstnanci územně samosprávných celků, služební poměr apod.) včetně jejich legislativního ukotvení, a rovněž poznatky a pojmy související se vzdělávacím systémem ve veřejné správě. V praktické části jsou ve třetí kapitole detailně představeny systém vzdělávání úředníků ve veřejné správě, druhy vzdělávání a vzdělávací cyklus a následně ve čtvrté kapitole porovnán vzdělávací systém ve veřejné správě a v soukromém sektoru. Na základě shromáždění a setříděných těchto teoretických poznatků, které souvisejí s veřejnou správou a vzdělávacím systémem ve veřejné správě, a s pomocí výzkumného šetření pro zhodnocení vzdělávacího systému, které bylo provedeno ve vybrané organizaci, jíž je Krajský úřad Královéhradeckého kraje, byly formulovány závěry a návrhy doporučení ke zlepšení systému vzdělávání úředníků ve veřejné správě. |
cze |
dc.format |
129 s. |
|
dc.format |
129 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Veřejná správa |
cze |
dc.subject |
soukromý sektor |
cze |
dc.subject |
vzdělávání |
cze |
dc.subject |
rozvoj zaměstnanců |
cze |
dc.subject |
vzdělávací systém |
cze |
dc.subject |
Public administration |
eng |
dc.subject |
private sector |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
employee development |
eng |
dc.subject |
educational system |
eng |
dc.title |
Vzdělávání úředníků veřejné správy a jeho specifika. |
cze |
dc.title.alternative |
Education of public administration officials and its specifics. |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Fuka, Jan |
|
dc.date.accepted |
2024-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis assesses the education system for public administration officials, examining its unique aspects in comparison to the private sector and identifying strengths and weaknesses through research analysis. In the theoretical section, the initial chapters elucidate fundamental concepts pertinent to public administration, such as its organizational structure and key terminologies (e.g., service law, civil servants, territorial self-governing unit employees, employment relationships), along with legislative frameworks. Additionally, insights into the educational framework within public administration are provided. Subsequently, the practical segment delves into a detailed exploration of the official education system, encompassing various types of education and the educational cycle. Furthermore, a comparative analysis between the education systems of public administration and the private sector is presented. Drawing from the synthesized theoretical knowledge and research findings, particularly from an investigative study conducted within a chosen entity, namely the Regional Office of the Hradec Králové Region, conclusions and preliminary recommendations are formulated aimed at enhancing the educational system for public administration officials. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika veřejného sektoru |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a veřejná správa |
cze |
dc.description.defence |
<p>Studentka přednesla obhajobu diplomové práce s názvem: Vzdělávání úředníků veřejné správy a jeho specifika. Cílem práce bylo zhodnotit vzdělávání úředníků veřejné správy, posoudit specifika této činnosti ve vztahu k soukromému sektoru. Na základě zjištění identifikovat silné a slabé stránky a formulovat doporučení.</p>
<p> </p>
<p>Během rozpravy byly nejprve položeny dotazy dle posudku vedoucího diplomové práce:</p>
<p>Otázka č. 1: Vzhledem k tomu, že jste zpracovala dotazníkové šetření na svém pracovišti, budou výsledky nějak aplikovány v Krajském úřadě Královehradeckého kraje? Pokud ano tak jaké, případně jakým způsobem?</p>
<p>Otázka č. 2: V DP zmiňujete skutečnost, že kvalita výkonu veřejné správy (samosprávy) může být v malých obcích limitována nedostatkem zdrojů na financování dalšího vzdělávání úředníků (případně jejich chybějící vzdělání při výkonu některých kompetencí). Jaký máte názor na tuto skutečnost? Případně chystají se některé změny v této oblasti?</p>
<p> </p>
<p>Následně byl položen dotaz dle posudku oponenta diplomové práce:</p>
<p>Otázka č. 3: Rozveďte doporučení, která jsou vyjmenována v závěru práce.</p>
<p> </p>
<p>Nakonec byl v rámci diskuse položen tento dotaz:</p>
<p>Otázka č. 4: Máte nějakou větší představu o hodnocení a měření účinnosti? V práci se o tom zmiňujete pouze krátce.</p>
<p> </p>
<p>Studentka na otázky reagovala.</p> |
cze |
dc.identifier.stag |
47219 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|