Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zmapovat, jaké rozdíly jsou mezi učebními styly studentů prvních a třetích ročníků vybraných fakult Univerzity Pardubice. Teoretická část zabývá učením, styly učení, vzděláváním a druhy vzdělávání. Dále se práce věnuje učebním strategiím. Cílem praktické části je zjistit, v čem se liší učební styly studentů prvních a třetích ročníků, zdali se učí v průběhu celého semestru, z jakých materiálů čerpají informace ke zkouškám, jestli se studenti setkávají za účelem přípravy na zkoušku, kde se ve většině případech učí a zda dbají na zdravý cirkadiánní rytmus. Údaje jsou zjištěny pomocí kvantitativního výzkumu, který byl prováděn formou anonymních dotazníků. Výzkum se týká vysokoškolských studentů prvních a třetích ročníků bakalářských oborů z Fakulty filozofické a Fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice.