Bakalářská práce se zaměřuje na Českou poštu jako poskytovatele finančních služeb. V prvních částech práce je zmíněn pojem finance a jejich funkce, dále běžně využívané bankovní a pojistné produkty. V práci je zkráceně uveden vývoj aktivit v oblasti poštovnictví od šestnáctého století po vznik moderní pošty. Je představena Česká pošta jak z hlediska právního a organizační struktury, tak vývoje počtu zaměstnanců a hospodářského výsledku za posledních pět let. Další část je věnována nabízeným finančním službám, jak poštovním, tak bankovním a pojistným přes spolupráci s ČSOB. Finanční produkty jsou dále porovnány
s produkty nabízenými Českou spořitelnou ke zhodnocení kvality nabídky. K práci se váže i dotazníkové šetření, které sloužilo k analýze segmentu zákazníků a hodnocení kvality poskytovaných služeb Českou poštou. Po vyhodnocení dat z dotazníku je provedeno shrnutí zjištěných dat, jak z dotazníku, tak komparace produktů. V závěru práce jsou zkráceně shrnuta zjištění a doplněny možné kroky ke zvýšení kvality finančních služeb.