Abstrakt:
Práce se zabývá vztahem žáků druhého stupně vybrané základní školy k anglickému jazyku. Cílem je prozkoumat a popsat, jak žáci vnímají hodiny anglického jazyka a zda jejich učitelka nějakým způsobem ovlivňuje vztah k předmětu. Důraz v práci je kladen na to, s čím souvisí oblíbenost předmětu anglický jazyk – co může učitelka udělat pro to, aby byl anglický jazyk oblíbený. Práce se rovněž zabývá faktorem motivace žáků ke studiu anglického jazyka.
V práci využívám kvantitativní metodu ve formě elektronických dotazníků vlastní konstrukce. Výzkumný soubor tvoří žáci vybrané základní školy; jedná se o žáky, které učím.
Dotazníky a výsledky práce jsou určeny učitelům, kteří by rádi věděli, jak získat zpětnou vazbu k výuce předmětu, případně začínajícím učitelům, kteří přemýšlí, jak zaujmout své žáky.