School Counselling System In The Czech Republic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Ehlová, Marcela
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:26:12Z
dc.date.available 2023-07-12T13:26:12Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2579-2881
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81391
dc.description.abstract The article deals with the issue of school counselling in the Czech Republic. It informs about the activities of the school counselling centre and characterizes the work of educational advisers, school prevention specialists, school psychologists and special school educators in contemporary schools. In conclusion, current trends are outlined that lead to the professionalization of school counselling and ensure better conditions for the education of pupils with special educational needs. eng
dc.format p. 17-33 eng
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Armenian Journal of Special Education, volume 5, issue: 1 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject school counselling eng
dc.subject educational advisers eng
dc.subject school prevention specialists eng
dc.subject school psychologists eng
dc.subject special school educators eng
dc.subject students with special educational needs eng
dc.subject školní poradenství cze
dc.subject výchovný poradce cze
dc.subject školní metodik prevence cze
dc.subject školní psycholog cze
dc.subject školní speciální pedagog cze
dc.subject žáci se speciálními vzdělávacími potřebami cze
dc.title School Counselling System In The Czech Republic eng
dc.title.alternative Školní poradenský systém v České republice cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Článek se zabývá problematikou školního poradenství v České republice. Informuje o činnosti školního poradenského pracoviště a charakterizuje práci výchovných poradců, školních metodiků prevence, školních psychologů a školních speciálních pedagogů v současných školách. V závěru jsou nastíněny současné trendy, které směřují k profesionalizaci školního poradenství a k vytváření lepších podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.24234/se.v5i1.283
dc.relation.publisherversion https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/283
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.obd 39888588


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet