Teachers' approaches to formative assessment in ELT
Bakalářská práceStatus neznámýDatum publikování
2022
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This bachelor thesis is focused on the approaches of English language teachers to the formative assessment. In the theoretical part of this thesis, there is described the connection between active learning and formative assessment through the constructivist theory, followed by the concept of assessment, specifically the formative one. Furthermore, there is a description of the aim of ELT, which is communicative language competence, with the focus on the linguistic competence and possible ways of developing it by the use of formative assessment. The practical part focuses on analysis of carried out interviews, in order to find out what are the approaches of English teachers on using formative assessment in their lessons.
Rozsah stran
83 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
formative assessment, English language teaching, communicative language competence, linguistic competence, formativní hodnocení, výuka anglického jazyka, komunikační kompetence, lingvistická kompetence