Metody ověřování fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Lopour, Pavel
dc.contributor.author Pakosta, Přemek
dc.date.accessioned 2022-07-02T04:50:54Z
dc.date.available 2022-07-02T04:50:54Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022-05-15
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79625
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích a dostupnými metodami pro její ověřování. V úvodní teoretické části práce přibližuje a objasňuje účel vlečných křivek, jejich vznik a vývoj. Dále popisuje využití vlečných křivek při projektování pozemních komunikací a zkoumá jednotlivé přístupy některých zemí. Další kapitola se věnuje charakteristice metod, které je možné využít pro posouzení či ověření průjezdnosti vozidel. Experimentální část bakalářské práce se zaměřuje na porovnání dostupných simulačních programů mezi sebou a s referenčním předpisem TP 171. Druhá kapitola experimentální části se věnuje analýze průjezdu jízdních souprav na vybraných křižovatkových úsecích v Pardubicích. Následně je provedena aplikace vybraného simulačního programu na tato místa a vyhodnocení úseků. Vyhodnocení je provedeno na základě výsledků vlečných křivek simulačního programu a získaných poznatků během pozorování chování vozidel v daných úsecích. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject vlečná křivka cze
dc.subject obalová křivka cze
dc.subject směrodatné vozidlo cze
dc.subject offtracking cze
dc.subject průjezdnost vozidel cze
dc.subject ověřování průjezdnosti cze
dc.subject swepth path eng
dc.subject wrapping curve eng
dc.subject design vehicle eng
dc.subject offtracking eng
dc.subject vehicle passability eng
dc.subject passability verification eng
dc.title Metody ověřování fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích cze
dc.title.alternative Methods of verifying the physical passability of vehicles on roads eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Borecký, Vladislav
dc.date.accepted 2022-06-08
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the issue of physical passability of vehicles on roads and available methods for passability verification. In the introductory theoretical part of the work approaches and clarifies the purpose of swept paths, their origin and development. It also describes the use of swept paths in road design and examines the different approaches of some countries. The next chapter deals with the characteristics of methods that can be used to assess or verify the passability of vehicles. The experimental part of the bachelor's thesis focuses on the comparison of available simulation programs with each other and with the reference regulation TP 171. The second chapter of the experimental part analyses the passage of articulated vehicles on selected crossroads sections in Pardubice. Subsequently, the application of the selected simulation program for these places and the evaluation of sections is performed. The evaluation is performed on the basis of the results of swept paths in the simulation program and the knowledge gained during the observation of vehicle behavior in the given sections. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní stavitelství cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Stavební inženýrství cze
dc.description.defence Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise. cze
dc.identifier.stag 44632
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet