dc.contributor.advisor |
Lopour, Pavel |
|
dc.contributor.author |
Pakosta, Přemek
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-02T04:50:54Z |
|
dc.date.available |
2022-07-02T04:50:54Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022-05-15 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/79625 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích a dostupnými metodami pro její ověřování. V úvodní teoretické části práce přibližuje a objasňuje účel vlečných křivek, jejich vznik a vývoj. Dále popisuje využití vlečných křivek při projektování pozemních komunikací a zkoumá jednotlivé přístupy některých zemí. Další kapitola se věnuje charakteristice metod, které je možné využít pro posouzení či ověření průjezdnosti vozidel. Experimentální část bakalářské práce se zaměřuje na porovnání dostupných simulačních programů mezi sebou a s referenčním předpisem TP 171. Druhá kapitola experimentální části se věnuje analýze průjezdu jízdních souprav na vybraných křižovatkových úsecích v Pardubicích. Následně je provedena aplikace vybraného simulačního programu na tato místa a vyhodnocení úseků. Vyhodnocení je provedeno na základě výsledků vlečných křivek simulačního programu a získaných poznatků během pozorování chování vozidel v daných úsecích. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vlečná křivka |
cze |
dc.subject |
obalová křivka |
cze |
dc.subject |
směrodatné vozidlo |
cze |
dc.subject |
offtracking |
cze |
dc.subject |
průjezdnost vozidel |
cze |
dc.subject |
ověřování průjezdnosti |
cze |
dc.subject |
swepth path |
eng |
dc.subject |
wrapping curve |
eng |
dc.subject |
design vehicle |
eng |
dc.subject |
offtracking |
eng |
dc.subject |
vehicle passability |
eng |
dc.subject |
passability verification |
eng |
dc.title |
Metody ověřování fyzické průjezdnosti vozidel
na pozemních komunikacích |
cze |
dc.title.alternative |
Methods of verifying the physical passability of vehicles on roads |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Borecký, Vladislav |
|
dc.date.accepted |
2022-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the issue of physical passability of vehicles on roads and available methods for passability verification. In the introductory theoretical part of the work approaches and clarifies the purpose of swept paths, their origin and development. It also describes the use of swept paths in road design and examines the different approaches of some countries. The next chapter deals with the characteristics of methods that can be used to assess or verify the passability of vehicles. The experimental part of the bachelor's thesis focuses on the comparison of available simulation programs with each other and with the reference regulation TP 171. The second chapter of the experimental part analyses the passage of articulated vehicles on selected crossroads sections in Pardubice. Subsequently, the application of the selected simulation program for these places and the evaluation of sections is performed. The evaluation is performed on the basis of the results of swept paths in the simulation program and the knowledge gained during the observation of vehicle behavior in the given sections. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní stavitelství |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Stavební inženýrství |
cze |
dc.description.defence |
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
44632 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |