Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích a dostupnými metodami pro její ověřování. V úvodní teoretické části práce přibližuje a objasňuje účel vlečných křivek, jejich vznik a vývoj. Dále popisuje využití vlečných křivek při projektování pozemních komunikací a zkoumá jednotlivé přístupy některých zemí. Další kapitola se věnuje charakteristice metod, které je možné využít pro posouzení či ověření průjezdnosti vozidel. Experimentální část bakalářské práce se zaměřuje na porovnání dostupných simulačních programů mezi sebou a s referenčním předpisem TP 171. Druhá kapitola experimentální části se věnuje analýze průjezdu jízdních souprav na vybraných křižovatkových úsecích v Pardubicích. Následně je provedena aplikace vybraného simulačního programu na tato místa a vyhodnocení úseků. Vyhodnocení je provedeno na základě výsledků vlečných křivek simulačního programu a získaných poznatků během pozorování chování vozidel v daných úsecích.