The Demand for Public Administration Education in the Czech Republic: A Comparative Analysis on the Case of the University of Pardubice

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kulac, Onur
dc.contributor.author Sobotková, Lucie
dc.contributor.author Sobotka, Martin
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:35:38Z
dc.date.available 2022-06-03T12:35:38Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1848-0357
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79393
dc.description.abstract Universities and various institutes from all over the world have numerous public administration (PA) education programmes. The Czech Republic is one of the significant Central European countries where PA education is concerned. The field of PA education is evaluated on the case of the University of Pardubice, which offers educational programmes related to PA. The analysis is performed based on a statistical evaluation of students' interest over a span of 16 years. The research uses trend analysis when the interest in studying at the University of Pardubice is supplemented by comparison with the situation at similar universities in the Czech Republic. The conclusion of the study offers suggestions on the possibilities of supporting education in the Czech Republic. On the other hand, more consistent supervision from the state seems appropriate, but also support for a family policy aimed at reconciling professional and family life is necessary. eng
dc.format p. 7-32 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Institute for Public Administration eng
dc.relation.ispartof Croatian and Comparative Public Administration, volume 21, issue: 1 eng
dc.rights open access eng
dc.subject public administration education eng
dc.subject comparative analysis eng
dc.subject Czech Republic eng
dc.subject University of Pardubice eng
dc.subject vzdělávání v oblasti veřejné správy cze
dc.subject komparativní analýza cze
dc.subject Česká republika cze
dc.subject Univerzita Pardubice cze
dc.title The Demand for Public Administration Education in the Czech Republic: A Comparative Analysis on the Case of the University of Pardubice eng
dc.title.alternative Poptávka po vzdělávání v oblasti veřejné správy v České republice: komparativní analýza na příkladu Univerzity Pardubice cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Univerzity a další instituce z celého světa mají řadu vzdělávacích programů pro oblast veřejné správy (PA). Česká republika je jednou z významných středoevropských zemí v oblasti PA vzdělávání. Systém vzdělávání PA je hodnocena na případu Univerzity Pardubice, která nabízí vzdělávací programy související s PA. Analýza je provedena na základě statistického vyhodnocení zájmu studentů za období 16 let. Výzkum využívá trendovou analýzu, kdy zájem o studium na Univerzitě Pardubice doplňuje srovnání se situací na obdobných univerzitách v ČR. Studie v závěru nabízí některé návrhy na podporu vzdělávání v České republice. V tomto ohledu by však bylo vhodné doplnit systém o podporu z oblasti rodinné politiky, konkrétně na slaďování profesního a rodinného života. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.31297/hkju.21.1.1
dc.relation.publisherversion https://www.ccpa-journal.eu/index.php/ccpa/article/view/143
dc.identifier.wos 000635199500002
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85104644471
dc.identifier.obd 39886506


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet